اهدای کتاب به کودکان مدارس روستایی بیرجند

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مدیر کل کانون خراسان جنوبی، دانش‌آموزان دوره ابتدایی مدارس روستاهای «کاسه سنگی و شمس آباد» بیرجند کتاب هدیه گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مدیر کل کانون استان طی سفر به دو روستای «کاسه سنگی» و «شمس آباد» بیرجند از تلاش‌های مدیران مدارس در توجه به امر مهم مطالعه دانش‌آموزان و همت رضا پورافین مربی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی بیرجند در رساندن کتاب به دست دانش آموزان روستایی قدردانی کرد.
مدیر کل کانون استان در این دیدارها با دانش آموزان به گفت‌وگو نشست و گفت: در دنیایی که هر لحظه علم انسان در حال پیشرفت است باید کتاب خواند و ترویج فرهنگ مطالعه را یکی از برنامه‌های اصلی زندگی خود قرار دهیم.
حمیدی افزود: بهترین پایه برای شروع حرکت فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، کتاب خواندن است بنابراین  کتاب خواندن یک وظیفه‌ی همگانی است.
حمیدی در ادامه گفت: شما دانش آموزان بهترین مروجان کتاب هستید، زیرا با خواندن یک کتاب می توانید، خلاصه‌ی آن کتاب را برای ده‌ها دوست خود بیان کنید و از آنان نیز بخواهید برای شما از کتاب‌هایی که خوانده‌اند بگویند.
هم‌چنین مدیر کل کانون خراسان جنوبی با حضور در دبستان پیام روستای شمس آباد، ضمن گفت‌وگو با دانش آموزان از تعامل خوب مدیر مدرسه با کتاب‌خانه سیار کانون قدردانی کرد.
در این برنامه عذرا شهریاری کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار روستایی مدیر کل کانون را همراهی کرد.
اهدای کتاب به مدارس، عابران پیاده، کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، صاحبان مشاغل مختلف از دیگر برنامه‌های اهدای کتاب در کانون استان خراسان جنوبی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی است.