تقدیر مسؤولان فردوس از دو عضو برتر کتاب‌خوان کشوری کانون

مسؤولان شهر فردوس از دو عضو برگزیده کتاب‌خوان کشوری کانون این شهرستان در آیین نماز جمعه، افتتاح نمایشگاه کتاب و صبح‌گاه مدارس تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی به همت همه‌ی مسؤولان شهرستان فردوس ازجمله حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا بابایی امام جمعه، حسین اسماعیلی سرپرست فرمانداری فردوس ، شهردار و مدیر آموزش و پرورش از اعضای برگزیده کتاب‌خوان کانون کشوری این شهرستان «میلاد ارفعی و مینو ترابی»  با عناوینی هم‌چون: «فرزند کتاب‌خوان من و شهروند کتاب‌خوان من» تقدیر شد.
حضور فعال دانش‌آموزان مدارس فردوس و اسلامیه در کانون و حضور در کارگاه‌های فرهنگی، هنری سفال، خوشنویسی از دیگر برنامه‌های کانون فردوس در هفته کتاب بود.
دانش آموزان با حضور در کارگاه فرهنگی با مجموعه کتاب های پپوچی و درخت شکلات بیشتر اشنا شدند و پای قصه های مربیان نشستند.
در ادامه در کارگاه سفال برای خود شخصیت های داستان‌های پپوچی را هم‌چون « موش و حلزون» و عروسک‌های انگشتی را با استفاده از گل سفال ساختند.
در کارگاه علمی با مجموعه‌ای از کتاب‌های علمی از جمله: چگونه استخوان تبدیل به سنگواره می شوند و  موجودات پیش از تاریخ بیشتر آشنا شدند و در کارگاه خوشنویسی به خط خوش نوشتند« ایران می خواند، بخوانیم و ببخشیم».
هم‌چنین به منظور تقویت توانایی نوشتن اعضا و شناسایی استعدادهای ادبی با مشارکت کانون و فرهنگ و ارشاد کارگاه‌های پرورش استعدادهای ادبی برگزار و اعضا با حضور در این کارگاه‌ها با قصه نویسی و ساختار داستان آشنا شدند.
حاصل برگزاری این کارگاه نوشتن داستان‌های فراوانی بود که توسط اعضا نوشته شد و مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.