ویژه برنامه‌ی هفته‌ی ملی کودک در زابل برگزار شد

مدیرکل کانون استان در گفتگو با کودکان: ما دوستان شما در کانون هستیم و با هم پیمان بسته‌ایم تا همه‌ی کودکان را با همه‌ی تفاوت‌های گوناگون در کانون به گرمی بپذیریم و به با احترام به همه‌ی شما دنیایی زیبا و شاد بسازیم

به گزارش روابط عمومی اداره­ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه­ هفته‌ی ملی کودک با مشارکت مراکز فرهنگی- هنری حوزه­ سیستان در زابل برگزار شد.

مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به کودکان و مسئولان حاضر در برنامه، آنان را یاوران همیشگی کانون دانست که همپای مربیان برای پرورش کودکان این مرز و بوم تلاش می­کنند.

دکتر معصومه هادی کودکی را مهم­ترین دوره­ زندگی هر کسی دانست و به بچه ­ها گفت: هر چقدر در کودکی بیاموزیم در بزرگسالی توانمندتر خواهیم بود و همه­ ما می­دانیم که هر کس تواناتر باشد داناتر هم خواهد بود.

مدیرکل کانون در ادامه سیستان را مصداق دانایی و توانایی معرفی کرد و گفت: این واقعیت را می­توان با مرور تاریخ سرزمین سیستان لمس کرد زیرا این سرزمین همواره جایگاه اسطوره ­ها، مردان و زنان، عالمان، شاعران و هنرمندان بزرگی بوده است.

وی در ادامه­ گفتگوی خود با کودکان، به سخن اندیشمندان در خصوص سرمایه ­های هر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شما عزیزان مهم­ترین ثروت سرزمین ما هستید زیرا می­ توانید خوب بیندیشید و در این راه اگر بزرگ­ترها دنیای شما را باور کنند می­ توانند کمک کنند تا راه بزرگسالی شایسته ­ای را برای شما هموار کنند.

هادی سپس عنوان کرد: دنیای امروز ما با وجود پیشرفت­ های شگفت انگیزی که در آن اتفاق می­افتد، دارای مشکلات فراوانی است که بخشی از این مشکلات باعث شده بزرگترها کودکان را نادیده بگیرند و حقوق آنان را آنگونه که شایسته است رعایت نکنند.

شادی، بازی، تندرستی، سلامت و تحصیل از جمله حقوق کودکان بود که مدیرکل کانون معتقد بود تعدادی از کودکان از این حق خود محرومند و بدون گذراندن دنیای کودکی وارد بزرگسالی می­شوند که این می ­تواند مشکلات فراوانی را در بزرگسالی، برای شخص و جامعه ایجاد کند.

وی نخستین گام برای ورود به دنیای کودکان را " احترام " گذاشتن به آنان عنوان کرد و گفت: ما دوستان شما در کانون هستیم و با هم پیمان بسته­ ایم تا همه کودکان را با وجود تفاوت­های نژادی، فرهنگی و... در کانون به گرمی بپذیریم و به با احترام به همه شما دنیایی زیبا و شاد بسازیم.

وی سپس به بچه­ ها اطمینان داد: در کانون همه همواره به شما می­اندیشند و برای پرورش فکر شما برنامه ریزی می­کنند که البته این کار با همراهی و همگامی شما اعضای خوب کانون امکان­ پذیر است.

هادی هم­چنین ترویج کتاب و کتابخوانی را یکی از ماموریت­ های کانون معرفی و به بچه­ ها توصیه کرد: با کتاب انس بگیرند زیرا کتاب دوست مطمئنی است که انسان را به سرزمین دانایی فرا می­خواند و آینده­ ای روشن برای او ترسیم می­ کند.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه ­هایی که اعضا در آغاز اجرا کردند، این برنامه­ ها را نشان از توانایی اعضا دانست و به آنان برای داشتن چنین هنرهایی تبریک گفت.

قابل ذکر است مراکز حوزه­ سیستان که همواره در برگزاری کارهای مشارکتی پیشینه­ قابل توجهی دارند در این ویژه برنامه نیز برگ دیگری از همکاری را به دفتر زرین خود پیوند زدند.

خیرمقدم اعضا به گویش محلی سیستان، خواندن ترانه ­های محلی توسط یکی از اعضای کودک، اجرای سرود، مسابقه و خواندن بیانیه­ حقوق کودک بخش­های گوناگون این ویژه برنامه بود که در حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، خبرگزاری­ ها و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =