تشویق کودکان به یادگیری علوم و نجوم در هفته ملی کودک

آموزش علوم و نجوم به کودکان و نوجوانان بخشی از برنامه‌های نمایشگاه هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسئول غرفه علمی این نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های کانون در این حوزه گفت:‌ ما در مراکز فرهنگی هنری کانون فعالیت‌های علمی انجام می‌دهیم اما در سه بخش علمی به صورت تخصصی کار می‌کنیم. حضور ما در این نمایشگاه برای آشنایی مخاطبانمان با این فعالیت‌ها است.

مهتاب خورشیدی، ادامه داد: ما در این غرفه بخش‌های مختلفی چون زیست‌شناسی داریم که مجسمه انواع حیوانات مرده را ساخته و درباره نوع زندگی آن‌ها با بچه‌ها صحبت می‌کنیم. به اضافه این‌که با استفاده از اسکلت، حیوانات ‌مهره‌دار و بی مهره‌ها را به بچه‌ها معرفی می‌کنیم.

خورشیدی ‌اضافه کرد: در بخش نجوم،‌ اطلاعاتی درباره منظومه شمسی به بچه‌ها داده می‌شود و در عین حال با صور فلکی آشنا می‌شوند. هدف از این غرفه‌ شناسایی استعداد کودکان است.

او معتقد است که این غرفه با استفاده از میکروسکوپ و تجهیزات علمی جذابیت‌های بصری برای بچه‌ها دارد و در عین حال چون این تجهیزات در مدارس نیست، کار با آن‌ها تجربه جدیدی خواهد بود. ما هر سال به همین شکل غرفه را برپا می‌کنیم ولی به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان استفاده از تجهیزات بیش‌تر را نداریم.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از روز 14 مهر آغاز شده و تا روز 20 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =