برپایی ۱۰‌ها برنامه فرهنگی هنری در مراکز کانون کرمان

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کرمان با برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به لزوم آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، گفت: با توجه به اهمیت چهل‌سالگی انقلاب، تلاش کردیم در سال جاری با اجرای برنامه‌های مستمر زمینه آشنایی نسل جدید با ریشه‌های انقلاب را ایجاد کنیم.

روحی از برگزاری ۱۰‌ها برنامه فرهنگی هنری در مراکز فرهنگی هنری کانون در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در یازدهم بهمن نشست نقد و بررسی کتاب اردوگاه اطفال با حضور احمد یوسف‌زاده نویسنده این کتاب و بیش از ۸۰ عضو از تمامی مراکز استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به تقارن روزهای دهه فجر با ایام فاطمیه افزود: ویژه‌برنامه «من یک انقلابی‌ام» با حضور ۲ روحانی از واحد فرهنگی آستان قدس رضوی از ۱۳ تا ۱۷ بهمن در برخی مدارس و فرهنگ‌سراها آغاز شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شامل اجرای نمایش عروسکی، قصه‌گویی، مسابقه و نمایش فیلم از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح ویژه مدارس در مجتمع کانون پرورش فکری از۱۳ تا ۱۷ بهمن ماه جاری خبر داد.

روحی یادآور شد: از سری برنامه‌های هماهنگ کشوری نیز می‌توان به برنامه‌ای با عنوان ۴۰ قلم اشاره کرد که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  نهاد کتابخانه‌های عمومی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح  ۱۴ بهمن در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و در این برنامه از سه نویسنده کرمانی؛ هوشنگ مرادی کرمانی، افسانه شعبان‌نژاد و داوود امیریان تجلیل می‌شود.

وی افزود: ۱۸  بهمن ماه هم ویژه‌برنامه «دلم یک دوست می‌خواهد» در گلزار شهدای کرمان همراه با برپایی کارگاه نقاشی و کاردستی ویژه کودکان و نوجوانان در ساعت ۱۵ اجرا می‌شود.

روحی همچنین برپایی اردوهای جهادی، فرهنگی و هنری همراه با اجرای نمایش عروسکی در ایام دهه فجر در مدارس منتخب حاشیه شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد و اظهار داشت:  ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همزمان با مجتمع کانون در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۳۰ دست‌سازه با موضوع شهید، شهادت، ایثار، فداکاری، انقلاب و ...از ۱۰ بهمن در ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان آغاز شده است و ۲۷ بهمن همزمان با برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید در قالب نمایشگاه در مصلی کرمان  به نمایش در می‌آید.

مسوول کارگروه کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: نمایش فیلم ویژه دانش‌آموزان مدارس همه روزه به غیر از روزهای تعطیل در سالن مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

روحی عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی "راز ستاره‌ها" با موضوع شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، ایثار، استکبارستیزی، شجاعت و ... در روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: به همین مناسبت، تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۲۲ اسفند در شهرستان‌های شمال استان به اجرای تئاتر برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =