برگزاری شانزدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد

شانزدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا و " وحید محمدخانی" مدرس این دوره بصورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ شانزدهمین نشست آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان راس ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۸تیر ماه با حضور بیش از ۳۸ نفر از اعضای انجمن،مربیان و کارشناسان و مدعوین بصورت آنلاین برگزار شد.
وحید محمد خانی نویسنده وکارگردان تئاتر و مدرس در مورد تاریخچه نمایشنامه خوانی ، چیستی وچرایی و ضرورت پیدایش نمایشنامه خوانی در تئاتر جهان مباحثی را مطرح کر و افزود: با توجه به اهمیت و استقبال از این گونه هنری ارزشمند حدود بیست سال اخیر در جشنواره های تئاتر فجر و سایر جشنواره های ملی نیز بصورت ویژه به آن توجه شده است.
مدرس این نشست آموزشی در ادامه به توضیح اصطلاحات علمی و فنی تئاتر ، فرق کارگردان و هدایت‌گر در نمایشنامه‌خوانی ، بازیگر و نقش‌خوان ، توضیح صحنه‌خوان و .... پرداخت.
وی با تاکید بر ارائه راهکارهایی مبنی بر تحلیل متن و مدیریت گروه افزود: هدایت‌گر نمایشنامه‌خوانی باید با ایجاد فرهنگ گفت‌وگو ، پرسش‌محوری نمایشنامه را مشخص کند .
در بخش دیگری از این نشست مجازی مدرس با ارایه نمونه عکس‌هایی از فعالیت نمایشنامه‌خوانی، معایب و محاسن ازنظر چیدمان و نورپردازی، لباس و.... مورد بررسی ، نقد و تحلیل قرار داد و به سئوالات اعضا در خصوص تفاوت‌های نمایش رادیویی و نمایشنامه‌خوانی ، افکت‌گذاری و آهنگ‌سازی نمایشنامه‌خوانی، تقلید و تغییر صدا و سایر موارد مطرح شده پاسخ داده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =