پویش «جست‌وجوی ریز شهاب‌سنگ‌ها» برگزار می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن نجوم ثاقب گیلان پویش «جست‌وجوی ریز شهاب‌سنگ‌ها» را برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدف از این طرح آشنایی کودکان و نوجوانان به جداسازی، شناسایی و دسته‌بندی ریز شهاب‌سنگ‌های متفاوت و سپس تهیه عکس از آن‌ها به کمک گوشی تلفن همراه است.

اعضای ۸ تا ۱۸ ساله مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ فرصت دارند تا در گروه‌های ۳ تا ۴ نفره به این فعالیت بپردازند.

بر اساس این خبر از جمله دستاوردهای طرح «جست‌وجوی ریز شهاب‌سنگ‌ها» تأثیر آن در تقویت فعالیت‌های پژوهش‌محور در اعضای مراکز کانون است.

جست‌وجوی ریز شهاب‌سنگ‌ها، عنوان طرحِ شبکه بین‌المللی آموزش ستاره‌شناسی مدارس (NASE) برای معرفی اختر زیست‌شناسی به کودکان و نوجوانان است که به مناسبت روز جهانی نجوم برگزار می‌شود.

این طرح در نهایت سادگی، به اعضای کودک و نوجوان کانون این امکان را می‌دهد تا به تعداد قابل توجهی از ریز شهاب‌سنگ‌ها (اجرام فرازمینی) که برای‌شان بسیار جذاب است دست پیدا کنند و اطلاعاتشان را در این زمینه افزایش دهند.

این آزمایش می‌تواند با تشویق کودکان و نوجوانان برای پیدا کردن ریزشهاب‌سنگ در محل زندگی‌شان، آن‌ها را با تاریخچه این موضوع، آشنا کند.

فعالیت‌های علمی کانون پرورش فکری با هدف شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف و در مراکز علوم در قالب‌های گوناگونی دنبال می‌شود. نجوم، رباتیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و... از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =