اعضای کانون در پویش جست‌وجوی ریزشهاب‌سنگ‌ها، گواهی‌نامه بین‌المللی دریافت کردند

اعضای کودک و نوجوان انجمن‌های نجوم کمیته علمی کانون پرورش فکری که در پویش جهانی جست‌وجوی ریزشهاب‌سنگ‌ها، پروژه جهانی NASE، که به مناسبت روز جهانی نور در سال ۲۰۲۳ برگزار شد، موفق به دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانن، حدود ۱۰۰ عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون‌ استان‌های بوشهر، قم، مازندران، تهران، کرمانشاه و خوزستان در این پروژه مشارکت داشتند که همه شرکت کنندگان و مربیان آن‌ها گواهی حضور در پویش را دریافت کردند.

شبکه بین‌المللی آموزش ستاره‌شناسی مدارس (NASE) وابسته به اتحادیه ستاره‌شناسی نجوم، هر ساله با همکاری یونسکو، پروژه‌ای را به مناسبت روز جهانی نور، برای مشارکت و آشنایی کودکان و نوجوان با موضوع‌های نجومی و فعالیت‌های علمی معرفی می‌کند. تلاش بر این است که این پروژه‌ها در عین سادگی، با حداقل امکانات موجود قابل انجام باشند.

انجمن نجوم ثاقب گیلان، به عنوان نماینده این شبکه، مجری برگزاری این پروژه و دوره‌های آموزشی وابسته به آن در سطح کشور است.

هدف از این پروژه آشنایی کودکان و نوجوانان جداسازی، شناسایی و دسته‌بندی ریزشهاب‌سنگ‌های متفاوت و سپس تهیه عکس از آن‌ها به کمک گوشی تلفن همراه است.

بر همین اساس، مراسم پایانی این برنامه روز ششم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد که از طریق زوم و به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان و عموم قابل دسترس بود.

کمیته علمی در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون تشکیل شده است که با هدف شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف و در مراکز علوم در قالب‌های گوناگونی دنبال می‌شود. نجوم، رباتیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و... از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =