کد خبر: 329140
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
نوشتن را در هر شرایطی جدی بگیرید

کارگاه نقد و بررسی آثار اعضای برگزیده سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «داستان دیار» برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عزت صدیقی‌لویه، کارشناس ادبی مکاتبه‌ای کانون استان خراسان رضوی به عنوان مدرس یکی از سه کارگاه نقد و بررسی آثار برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش گفت: خواندن داستان‌های دیار برای من بسیار دلگرم‌کننده بود. این داستان‌ها ازسوی نوجوانان و جوانان نوشته شده‌اند.

وی افزود: از آنجایی‌که تقویت هویت ایرانی‌اسلامی دغدغه همه فعالان فرهنگی است، برگزاری این جشنواره گام موثری بود تا اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری با نگاه خاص خود که برگرفته از سن، تربیت‌های اجتماعی و آموزشی زمان خود هستند با توجه به مراسم، آیین‌ها و باورهای عامه و... دست به خلق داستان‌های اقلیمی و بومی بزنند.

نوشتن را در هر شرایطی جدی بگیرید

این کارشناس ادبی مکاتبه‌ای کانون تاکید کرد: شما در حالی برگزیده این جشنواره هستید که رقبای توانمند و جدی داشتید. قدر این قلم‌ تراش خورده را بدانید و در هر شرایطی، نوشتن را جدی بگیرید. ادبیات این سرزمین به قلم و دانش شما نیاز دارد. ما در ژانرهای متفاوت ادبی همچون تاریخ، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سلامت و محیط‌زیست و... رمان‌های اندک داریم و فقیر هستیم، بنابراین تمام این حوزه‌ها به قلم متفاوت و آگاه شما نیاز دارند.

صدیقی همچنین ضمن نقد آثار برگزیده این دوره از جشنواره درباره پایان غیرمنتظره در داستان و محسنات و معایب آن، اسم قهرمانان و شخصیت‌ها در داستان و تاثیر آن در نمادین شدن اثر، عنوان داستان و ویژگی‌های آن و نکته‌های دیگر در داستان‌نویسی با برگزیدگان  گفت‌وگو کرد.

نوشتن را در هر شرایطی جدی بگیرید

در این نشست داستان‌های الهه بیاتی «بخت تخم‌مرغی» از بروجرد، اسما حسینی‌زاده «اتاق سفال» از اردبیل، پریسا زمانی «گل بس» از قم، روژان رستمی «پدربزرگ» از فسا، زهرا کمالی «تیس» از زاهدان، فاطمه آذری و زینب جهان‌پرور «اندوه سپید» از شهر دامغان و سیده‌نرگس خلیلیان «سه پاکت سیگار» از شیراز نقد و بررسی شد.  

کارگاه‌های نقد و بررسی آثار حاضر در جشنواره در سه بخش نوجوان و دو کارگاه ارشد صبح روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲  همزمان با سومین روز از برگزاری اردوی آموزشی جشنواره داستان آفرینش در اردوگاه دلگشا شهر چالوس برگزار شد.

نوشتن را در هر شرایطی جدی بگیرید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =