شانزدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

شانزدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد باحضور اعضای انجمن با موضوع تفاوت نگارش یا تالیف با بازنویسی و بازآفرینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان در ابتدا  نشست نگارش و تالیف ، بازنویسی و بازآفرینی با ارائه نمونه‌هایی مکتوب از نویسندگان موفق توضیح داد .
فرشته حق نظری با توضیح تفاوت نگارش و تالیف از ایده‌پردازی اولیه تا بسط ایده وخلق کشمکش‌ها و گره‌افکنی تا گره‌گشایی و نتیجه و تبدیل داستان به نمایشنامه و تفاوت آن با بازنویسی و باز آفرینی متون از قبل به نگارش درآمده از قبیل (داستانها ،نمایشنامه ها،حکایات،ضرب المثلها و....) را مورد بحث و گفتگو قرار داد.
وی با ارائه نمونه‌هایی از نگارش ، باز آفرینی و باز نویسی ، داستان‌های مناسب و نامناسب برای بازنویسی و باز آفرینی برای نمایشنامه مورد بحث و بررسی قرار داد.
کارشناس هنری کانون استان نگارش داستان برای نمایشنامه را خلاقانه ،نو و مناسب با دغدغه‌های روز کودک و نوجوان دانست و اشاره کرد: در شرایطی بعضی از متون نیز برای نمایشنامه مناسب هستند و گاها به باز نویسی و خصوصا باز آفرینی نیاز دارند .
در ادامه نشست به سوالات اعضا پاسخ داده شد و در پایان نشست اعضای انجمن با دور خوانی نمایشنامه نگارش شده توسط یکی از اعضا و ویرایش آن توسط کارشناس آفرینش‌های هنری پرداخت .
‌لازم به ذکر است کارشناس آفرینش‌های هنری استان کارگاه اصول و مبانی نمایش‌نامه‌نویسی را به مدت چندین دوره بصورت رایگان برای تعدادی از اعضای علاقمند برگزار کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =