اعطای تندیس کوچکترین لالایی‌خوان به عضو کانون مرکز قوچان

آئین پایانی جشنواره ملی لالایی‌خوانی در شهرستان تربت‌حیدریه با حضور محسن زنگنه نماینده شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی و ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی جشنواره ملی لالایی‌خوانی همزمان با آخرین روز از هفته ملی کودک در شهرستان تربت حیدریه خاتمه یافت.

اعطای تندیس کوچکترین لالایی‌خوان به عضو کانون مرکز قوچان

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان خراسان رضوی با تبریک هفته ملی کودک گفت: یکی از محورهای اصلی پرداختن به حوزه لالایی‌ها مباحث هویتی است. برای بازیابی مباحث هویت دینی و تاریخی لازم است هنر لالایی‌خوانی احیا شود.

وی افزود: لالایی اولین ارتباط مادر و کودک است و سبب توسعه زبان و افزایش دایره واژگانی کودک می‌شود. به لطف لالایی‌ها، نوزادان کلمات جدید را یاد می گیرند. بنابراین دایره لغات آنها گسترش می یابد و رشد زبان آنها تسریع می شود. زره‌ساز با اشاره به دور شدن جامعه از موسیقی‌هایی آئینی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل دور شدن از موسیقی‌های اصیل آئینی، فراموشی لالایی‌هاست. محتوای لالایی واگویه‌های مادرانه است که حاوی اتفاقات جامعه، مباحث مذهبی و... است و آشنایی کودک با جامعه از این نقطه آغاز می‌شود. مدیر کل تاکید کرد: لالایی‌ها بخش مهمی از ادبیات شفاهی‌اند که تحلیل و بررسی آنها چه از لحاظ درونمایه و مضامین و چه از لحاظ ساختاری به ما، در شناخت ادبیات عامه و فرهنگ بومی هر منطقه کمک می‌کند و به واسطه این فرهنگ بومی می‌توان مباحث هویتی را احیا ساخت.

زره‌ساز در خاتمه با اشاره به مظلومیت کودکان غزه گفت: امیدواریم به زودی مادران فلسطینی و کودکان غزه در آرامش برای کودکانشان نوای لالایی سر دهند.

اعطای تندیس کوچکترین لالایی‌خوان به عضو کانون مرکز قوچان

در این جشنواره اعضای کانون پرورش فکری شهرستان قوچان با لالایی آوای قوچان به کارگردانی منصوره هنرپیشه شرکت کردند و به عنوان گروه برگزیده با گروه سنی ۸ تا ۱۰ سال به عنوان کوچکترین گروه در جشنواره خوش درخشیدند و مورد تقدیر در بخش لالایی‌خوانی کودک و نوجوان قرار گرفتند. همچنین تندیس کوچکترین لالایی‌خوان به «سارا فهیمی‌نیا» عضو فعال کودک مرکز قوچان تعلق گرفت و تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =