قصه گویی ابزاری برای هویت بخشی به یک جامعه

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت فرهنگ قصه‌گویی در رشد و تعالی شهری گفت: باید فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد.

به گزارش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار داشت: شهرداری همواره به دنبال توسعه شهری از جهات مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی بوده است.  

وی افزود: همانطور که می‌دانیم شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است و ما نمی‌توانیم شهر خوبی داشته باشیم مگر آنکه شهروندان مطالبه‌ر و دغدغه‌مندی نسبت به موضوعات مختلف شهر داشته باشیم.  

شهردار شهرکرد بیان داشت: علیرغم توسعه عمرانی و آبادانی شهر که نیاز مردم است، آموزش و فرهنگ‌سازی نیز باید در دستور کار مدیریت شهری شهرداری قرار گیرد زیرا کار فرهنگی بر روی روح و روان انسان اثرگذار بوده و یکی از نیازهای اساسی بشر است.  

واحدیان بیان داشت: قصه‌گویی ابزاری برای هویت‌بخشی به شهروندان است چراکه شهرنشینی صرف با شهروندی تفاوت دارد و شهروندان باید نسبت به مسائل شهر احساس مسئولیت داشته باشند تا مطالبه‌گری کنند به همین دلیل می‌توان با استفاده از ابزار قصه‌گویی به بیان مسائل وارائه راهکارهای ارزنده در مورد آن‌ها پرداخت.  

وی ادامه داد: قصه با روح و روان انسان گره خورده و ما انسان‌ها هم مایل به قصه گفتن هستیم و هم مایل به قصه شنیدن چراکه با رویدادهای آن ارتباط برقرار می‌کنیم و با شخصیت‌های قصه‌ها همزادپنداری می‌کنیم، بنابراین باید از قصه به عنوان یکی از مولفه‌های افزایش نشاط اجتماعی بهره گرفت.  

شهردار شهرکرد در پایان با اشاره به شعار امسال جشنواره قصه‌گویی «با قصه لبخند بزن» خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری باید در راستای رشد و تعالی هر چه بیشتر شهر فرهنگ قصه و قصه‌گویی را جزو ارکان اساسی فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =