قصه‌گویی، نقطه آغازآموزش و پرورش/ قصه برای مطالعه ایجاد نیاز می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، قصه‌گویی برای کودک را آغاز تعلیم و تربیت و بستری برای گرایش هرچه‌بیش‌تر کودکان به مطالعه و کتاب‌خوانی ارزیابی‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ محمدحسین رمضانی با بیان این‌که کودک از بدو تولد نیازمند آموزش است، اظهارکرد: قصه‌گویی فرصتی برای تعلیم و تربیت فرزندان و بستری برای گرایش آنان به کسب آگاهی بیش‌تر و بالطبع؛ مطالعه و کتاب‌خوانی فراهم‌می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان که در آیین پایانی مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت سخن‌می‌گفت، اظهارکرد: آن‌چه در بستر قصه و قصه‌گویی شکل‌می‌گیرد، فرصت‌سازی برای آینده‌سازان است.

رمضانی در تبیین این موضوع که هویت‌بخشی به نسل آینده از طریق اشاعه فرهنگ مشترک صورت‌می‌گیرد، تصریح‌کرد: فرهنگ ذاتی نیست و بایستی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و در این میان، قصه و قصه‌گویی نقش‌به‌سزایی  داشته‌ودارد.

این مسئول فرهنگی نیازهای نظام آموزشی کشور به این ابزار تربیتی  را موردتوجه قرارداد و افزود: قصه‌گویی باید در تمامی ساحت‌های مختلف  ساری و جاری شود و به‌عنوان یک ابزار درجهت تحقق  اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرارگیرد.

محمد حسین رمضانی در این میان به جشنواره‌های قصه‌گویی این مجموعه فرهنگی اشاره و  اظهارداشت: این حرکت‌های فرهنگی دارای سه مرحله اندیشیدن تمهیدات لازم، اجرا و اشاعه فرهنگی پسابرگزاری است و برهمین اساس ضرورت دارد با نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی در میان کودکان و نوجوانان به بهترین شکل‌ممکن از این حرکت‌های اثربخش بهره‌مندشویم.

او اضافه‌کرد: امروزه با پیشرفت آموزش و پرورش، قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار تربیتی قلمدادمی‌شود و لازم است در مدارس و کودکستان‌ها مورد استفاده قرارگیرد.

و درهمین‌حال از ظرفیت‌های گسترده کانون در پیش‌برد اهداف نظام آموزشی و پرورشی سخن‌گفت و تاکیدکرد: ضروری است با ارایه سفارش کار به کانون پرورش فکری و افزایش هم‌گرایی‌ها، شاهد بهره‌گیری هرچه‌بیش‌تر از این ظرفیت‌ها باشیم.

گفتنی‌است، مرحله استانی جشنواره بیست‌و ‌پنجم در گیلان ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در رشت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =