کد خبر: 222078
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
حضور انیمیشن های کانون در جشنواره فیلم "انیماکف" بلاروس

فیلم‌های انیمیشن "کبوتر سفید کنار آینه"، بچه گربه" و "آواز شب"در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "انیماکف" در شهر "موگلیف" بلاروس به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم‌های  "کبوتر سفید کنار آینه" به کارگردانی "مریم خلیل‌زاده"،"بچه‌گربه" به کارگردانی "شیوا صادق اسدی" و "آوازشب" به کارگردانی "معین صمدی" در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشته‌اند.
جشنواره انیماکف 2013 پذیرای میهمانانی از کشورهای "مولداوی"، "قرقیزستان"، "تاجیکستان"، "کوبا"، "اسلواکی" و "شیلی" بوده است.
بر اساس این گزارش، امسال نمایشگاهی از طراحی کودکان و هنرهای تزیینی با نام "کارتون مورد علاقه من" در بخش جنبی جشنواره با حدود 400 اثر از کشورهایی همچون "بلاروس"، " روسیه"، "قزاقستان"، "قرقیزستان" برگزار شد.
امسال در این جشنواره 170 فیلم از 26 کشور جهان نمایش داده شدند.
هم‌چنین در بخش مسابقه این جشنواره با نام "من یک جادوگر نیستم، من فقط دارم یاد می گیرم" 60 اثر از 14 کشور تولید کننده آثار کودکان از کشورهایی همچون "ارمنستان"، "مولداوی"، "ارمنستان"، "قرقیزستان" و "بلژیک" با موضوع‌هایی چون "طبیعت" و "مهربانی" حضور داشته‌اند.
امسال ملاقات با دست اندرکاران فیلم‌های انیمیشن، اجرای تئاتر و کلاس‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
این جشنواره با هدف ارتقای فیلم‌سازی در "بلاروس" و سراسر دنیا و حمایت از صنعت انیمیشن‌سازی و تبادل فرهنگ میان کشور "بلاروس" و سایر کشورهای شرکت کننده توسط وزارت فرهنگ "بلاروس"، کمیته اجرایی شهر موگلیف آبلاست و سازمان ایالتی موگلیف آبلاست حمایت و راه‌اندازی شد.
در این جشنواره جایزه پریکس بزرگ انیماکف، جایزه ویژه، مداد بلورین، دیپلم افتخار به پنج نامزد دریافت انیمیشن در بخش‌های "بهترین فیلم تجربی"، "بهترین فیلم کودکان"، "بهترین کارگردانی" و "جایزه ویژه منتقدان و تماشاگران" اهدا شد.
در عین حال، در چهاردهمین دوره‌ی این جشنواره فیلم‌های "قصه‌های یک خطی 1و2 " به کارگردانی "بهزاد فراهت" و "ماهوری" به کارگردانی "فاطمه گودرزی" به ترتیب موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره به خاطر "منحصر به فرد بودن موضوع" و نیز به خاطر "هماهنگی داستان و ساخت" شدند و همچنین "سیدمرتضی احدی" از کارگردان‌های شاخص کانون جزو هیات داوران این جشنواره بوده است.