کد خبر: 229897
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
پویانمایی«وقتی که بچه بودم» در جشنواره انسی نمایش داده شد

فیلم«وقتی که بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها پویانمایی ایرانی در بخش مسابقه جشنواره انسی فرانسه نمایش داده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سی و هشتمین جشنواره انسی از 19 تا 24 خرداد 93 (9 تا 14 ژوئن ) در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شد.
 بر اساس این گزارش در بخش رقابتی جشنواره 55 فیلم‌ کوتاه، 9 فیلم بلند، 65 فیلم تلویزیونی و 56 فیلم دانشجویی حضور داشت و در بخش غیر رقابتی نیز 45 فیلم به نمایش درآمد.
بر همین اساس فیلم «وقتی که بچه بودم» در گروه چهارم فیلم‌های پویانمایی (انیمیشن) در کنار فیلم‌هایی از کشورهای "آمریکا"، "فرانسه"، "سوئیس"، "استونی"، "کانادا"، "انگلستان" و "استرالیا" قرار گرفت.
 در عین حال جشنواره انسی همه ساله در شهر "آنسی" کشور "فرانسه" در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود که نخستین دور آن سال 1960 میلادی به صورت دوسالانه آغاز شد و از سال 1988  به بعد با حمایت انجمن بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن به صورت سالانه برگزار می شود.
گفتنی است: سال گذشته فیلم "بچه گربه" به کارگردانی "شیوا صادق اسدی" نیز در این بخش حضور داشت.
در این دور از جشنواره امکان نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین فراهم شد تا  از این راه فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره بهتر معرفی شود.
سی و هشتمین جشنواره فیلم انسی پس از نمایش فیلم‌های ارسال شده از سراسر دنیا روز 24 خرداد به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها