کد خبر: 235940
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
نمایش «بچه گربه» در جشنواره «کلیک» هلند

فیلم پویانمایی«بچه‌گربه» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی تولید امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیستمین حضور بین‌المللی خود در آمستردام کشور هلند نمایش داده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم کوتاه 11 دقیقه‌ای «بچه گربه» به عنوان تنها فیلم ایرانی راه یافته در بخش مسابقه کشورهای نوظهور در پویانمایی در هشتمین جشنواره بین‌المللی «کلیک» آمستردام به نمایش در آمد.
 بر اساس این گزارش در بخش مسابقه کشورهای نوظهور در پویانمایی به مدت 75 دقیقه آثاری از کشورهای ایران، سنگاپور، ترکیه، مکزیک، تونس، افغانستان، غنا، عراق و هند به نمایش گذاشته شد.
 بر همین اساس جشنواره بین‌المللی آمستردام هلند  که از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده است در هشتمین دور خود طی روزهای 13 تا 18 آبان در موزه «آی» یکی از مکان‌های معروف شهر آمستردام پذیرای بیش از 1500 پویانمایی کوتاه از 70 کشور جهان بود.
 در عین حال در این جشنواره به بهترین پویانمایی کوتاه، دانشجویی، سفارشی، سیاسی، بهترین موزیک ویدئو،  و برگزیده مخاطبان و جوانان جوایزی اهدا شد.
این جشنواره در دوره‌های گذشته به یکی از معتبرترین رخدادهای هنری در عرصه پویانمایی تبدیل شده  و به دنبال ارتقای دانش پویانمایی برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان است.
 گفتنی است برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور انیماتورهایی از شرکت معتبر فیلم‌سازی «دیزنی» و نمایش تازه‌ترین آثار این شرکت از نکات جالب توجه این رویداد فرهنگی بود.
 

برچسب‌ها