کد خبر: 228494
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
نمایش «بچه گربه» و «آواز شب» در اشتوتگارت

فیلم‌های پویانمایی «بچه‌گربه» و «آواز شب» از تولیدات امور سینمایی کانون در بخش مسابقه‌ی فیلم‌های کوتاه کودکان جشنواره بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) اشتوتگارت در کشور آلمان به نمایش در آمد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بیست و یکمین دوره این جشنواره که از 2 تا 7 اردیبهشت 1393 در شهر "اشتوتگارت" برگزار شد فیلم «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه (ویژه کودکان 8 ساله) و «آواز شب» به کارگردانی معین صمدی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه (ویژه کودکان 4 ساله) به نمایش گذاشته شد.
هم‌چنین از "شیوا صادق‌اسدی"نیز برای حضور در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) اشتوتگارت دعوت به عمل آمد.
بر اساس این گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت که برای نخستین بار در سال 1982 پایه‌گذاری شد یکی از مهم‌ترین رویدادهای انیمیشن در سراسر جهان است.
 این جشنواره در گستره وسیعی تمامی فیلم‌های پویانمایی روز دنیا را شامل: بازی، معماری، طراحی، هنر و مد در بر دارد و به مدت 6 روز فرصت مناسبی برای کارگردانان، تهیه کنندگان و تمامی علاقه‌مندان به هنر پویانمایی را فراهم می‌کند تا با تماشای فیلم‌های انیمیشن کوتاه و بلند تجربه‌های تازه کسب کنند.
 بر همین اساس نمایش فیلم‌های انیمیشن از طریق صفحه نمایش بزرگ در مرکز شهر و در فضای باز رویداد مهم را به جشنواره‌ای تبدیل کرده که در سال 2013 بیش از 80 هزار بیننده به تماشای هزار فیلم در فضای باز نشستند.
هم‌چنین در ویژه برنامه‌ای در بخش کودکان (Tricks for Kids) با برپایی کارگاه‌های آموزشی و نمایش ویژه به ارایه فعالیت‌های تعاملی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود.
 گفتنی‌است جشنواره بین‌المللی فیلم اشتوتگارت دو بخش رقابتی برای مجموعه فیلم‌های انیمیشن برجسته و ابتکاری برگزار می‌کند. که در بخش مسابقه‌ای (Tricks for Kids Series) مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های انیمیشن برای کودکان تا 12 سال به نمایش در می‌آید و در بخش (Cartoons for Teens) مجموعه فیلم‌های انیمیشن و سریال‌هایی با برش صحنه‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان 12 تا 18 سال به نمایش در می‌آید.

برچسب‌ها