آیین ملی جایزه ادبی سلمان هراتی رویدادی مهم درعرصه‌ی فرهنگ است

استاندار مازندران، با اشاره به آیین ملی نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی از آن به عنوان رویدادی مهم درعرصه‌ی فرهنگ و ادبیات انقلابی یاد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ربیع فلاح جلودار با اشاره به این رویداد بزرگ ملی که به مناسبت بیست و هفتمین سال‌روز درگذشت سلمان هراتی با حضور مسوولان ارشد کشوری و شاعران و صاحب‌نظران داخل و خارج کشور در شهرستان تنکابن برگزار می‌شود افزود: برگزاری این برنامه توفیقی بزرگ برای مازندران محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: این رویداد ملی با تأسّی از فرموده‌های مقام معظم رهبری به برجسته‌سازی اشعار الهام یافته از منبع زلال حکمت اسلامی و ایرانی و همچنین تشویق شاعران متعهد به ارزش‌های ناب انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازد.
استاندار مازندران با اشاره به نقش سلمان هراتی به عنوان یک شاعر متعهد و انقلابی یادآور شد: سرزمین ولایت‌مدار علویان در سال جاری با اجرای نخستین جایزه‌ی ادبی «سلمان سلام» که با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، بنیان‌گذار رویدادی مهم در عرصه‌ی فرهنگ و ادبیات انقلابی بوده که امید است شاهد گسترش و رشد این فرهنگ در عرصه استانی و ملی بیش از گذشته باشیم.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همراهی دستگاه‌های اداری و فرهنگی استان نسبت به برگزاری هر چه بیشتر این برنامه‌ی مهم، خواستار حضور مسوولانه و آگاهانه مدیران استانی و شهرستانی در نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی شد.
آیین ملی جایزه ادبی سلمان هراتی، پنج‌شنبه نهم آبان ماه سال جاری در شهرستان تنکابن برگزار می‌شود.