قطار شادی به حرکت ادامه دهد

«لیلی رشیدی» برنامه‌هایی مانند قطار شادی را در شناخت بیشتر کودکان از هنرمندان ایرانی سینما و کتاب کودک و نوجوان موثر دانست و گفت: این برنامه حرکتی تازه محسوب می‌شد که همراهی نویسندگان و شعرا آن را جذاب‌تر کرده بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این هنرمند مشهور برنامه‌های کودک و نوجوان با اعلام این مطلب افزود: من معتقدم که این برنامه‌ها باید تکرار شوند و به سالی یک بار ختم نشوند. می‌دانم که تداوم چنین برنامه‌هایی سخت است و هماهنگی‌ها آسان نیست اما برای این‌که تاثیر بیشتری داشته باشد باید به فکر تکرارش باشیم.
وی ادامه داد: بچه‌ها در قطار شادی شاد بودند اما من فکر می‌کنم که این برنامه‌ها می‌تواند منظم‌تر و با تفریح‌های جذاب‌تری هم برگزار شود. در تکرار این طرح بی‌تردید نظم و برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر خواهد شد.
بازیگر «در به درها» با اشاره به علاقه‌مندی‌هایش نسبت به کودکان افزود: من به قدری از کودکان انرژی می‌گیرم که در همراهی با آن‌ها هیچ‌گاه گذر زمان را احساس نمی‌کنم.
رشیدی در پاسخ به این پرسش که والدین چگونه می‌توانند سطح مطالعه کودک خود را افزایش دهند گفت: در کشور ما حتما بچه‌های کتاب‌خوان هم وجود دارند اما من در مورد پسر خودم دلم می‌خواهد مطالعه بیشتری داشته باشد و به انواع مختلف هم به این کار تشویقش می‌کنم. البته ما پدر و مادرها هم تغییر کرده‌ایم و بیشتر وقت خود را مشغول به کار هستیم. بچه‌ها معمولا در خانه تنها هستند و والدین وقت کمی را به آن‌ها اختصاص می‌دهند. ترجیح می‌دهند بچه سرگرم رایانه یا بازی‌های دیگر باشد و سر و صدا نکند. متاسفانه دنیا به این سمت می‌رود و اجتناب‌ناپذیر است.
وی پیشنهاد داد: باید وجه آموزشی بازی‌های رایانه‌ای را برای کودکان افزایش دهیم. آموزش و پرورش هم باید در کنار ساعت‌های درسی سخت برای کودکان برنامه آشنایی با کتاب و نویسندگان را داشته باشد و به این شکل بچه‌ها مجبور به تحقیق و کتاب‌خوانی شوند.