نیاز سازمان‌های مردم نهاد حوزه کودک و نوجوان به قانون مصوب مجلس

یک نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به سابقه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر و مشکلات آن‌ها خواهان قانون‌مندی برای تثبیت و تحکیم پایه‌های این سازمان‌ها از طریق مصوبات مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حسین بکایی نویسنده ادبی به مناسبت هفته ملی کودک ایران با بیان این مطلب گفت: تاکنون کسی در این راه قدم جدی برنداشته است و ما نیازمند قانون‌های مصوب مجلس شورای اسلامی برای تثبیت جایگاه سازمان‌های مردم نهاد هستیم.
این مدرس داستان‌نویسی تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد سابقه‌ای طولانی به درازای عمر بشر دارند اما آن‌چه باعث شده است تا این سازمان‌ها مهم و متفاوت جلوه کنند تقابل آن‌ها با دستگاه‌های قدرت است. دستگاه قدرت در جوامع مختلف در صدد است تا مجموعه حرکت‌های اجتماعی را تحت نظارت و کنترل خود در آورد و این تمایل در کشورهای غیر دموکراتیک شدیدتر است. به همین دلیل در کشورهای غیردموکراتیک جایگاه این سازمان‌ها متفاوت‌تر است چرا که این ساختار در قدرت نفوذ می‌کنند و می‌توانند حرف و صدایی برای گفتن و شنیدن باشند.
این مترجم ادبی تاکید کرد: در طول بیست سال گذشته که تلاش‌هایی برای حرکت‌های اصلاحی در جامعه ما آغاز شده است، نیاز به تاسیس سازمان‌های مردم‌نهاد برای حرکت دادن جامعه به سمت اهداف صنفی یا فرهنگی گروه‌های مختلف ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.
حسین بکایی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مدیران تشکل‌های غیر دولتی و نیز مدیران با تدبیر باید برای رفع موانع اساسی و ساختاری آستین بالا بزنند و در کنار رفع مشکلات متعدد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی به حل این مشکل توجه خاصی نشان دهند.