آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری « در روشنای نماز» برگزار شد

هم‌زمان با پانزدهمین روز از بهمن 1394جشنواره فرهنگی هنری « در روشنای نماز» با حضور مسؤولان استانی در کانون خراسان جنوبی، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در پانزدهمین روز از ماه بهمن 1394 آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری « در روشنای نماز» با حضور جمعی از مسؤولان هم‌چون عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حجت الاسلام حسین کمیلی رییس ستاد اقامه نماز، محمدرضا بیکی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، محمود راستگو مسؤول روابط عمومی ستاد دهه فجر استان، مدیران مدارس بیرجند، اولیای اعضا، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند برگزار شد.
 
کانون مرکز پرورش فکر نسل امروز و فردا است
کانون مرکز پرورش فکر نسل امروز و فردای ماست و اگر قرار باشد قدمی برای بالندگی کودکان برداریم باید کانون را دریابیم و کمک کنیم تا ظرفیت‌های کانون به نحو احسن در خدمت کودکان باشد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز کودک و نوجوان استان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: مسیر انقلاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری جریان دارد و رهبر معظم انقلاب تداوم‌بخش راه امام راحل هستند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: ایام دهه فجر مقارن شده با اختتامیه جشنواره‌ «روشنای نماز» که کاری مشترک از ستاد اقامه نماز استان، کانون پرورش فکری و اداره ‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان جنوبی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره را تعمیق باورهای دینی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
حمیدی اضافه کرد: سعی شده در این جشنواره با روش‌های مناسب، آموزش‌هایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با نماز برای کودکان ارایه شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب کودکان از جشنواره روشنای نماز، گفت: پس از فراخوان حدود 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.
حمیدی تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش «عکاسی، خاطره‌نویسی و نشریه‌دیواری» برگزار و پس از داوری آثار، در مجموع 32 اثر برگزیده شناخته شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های کانون، گفت: برنامه‌های کانون در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیرمسقیم و با روش‌های متنوع توسط کارشناسان و مربیان توان‌مند کانون پیش بینی و اجرا می‌شود.
حمیدی تأکید کرد: فعالیت‌هایی که در کانون انجام می‌شود، متناسب با ساختار روحی و روانی کودکان و نوجوانان است.
وی ضمن ارایه تعریفی از کانون، گفت: کانون مرکز پرورش فکر نسل امروز و فردای ماست و اگر قرار باشد قدمی برای بالندگی کودکان برداریم باید کانون را دریابیم و کمک کنیم تا ظرفیت‌های کانون به نحو احسن در خدمت کودکان و نوجوانان باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یکی از رسالت‌های کانون را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست و تصریح کرد: کودک باید کتاب بخواند تا بداند و کانون به شایستگی این فرصت را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.
حمیدی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 23 هزار عضو در مراکز فرهنگی هنری از فعالیت‌های مختلف کانون در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان این‌که 12 مرکز فرهنگی و هنری در هر یک از شهرستان‌های استان فعال است، گفت: کانون پرورش فکری استان دارای چهار کتاب‌خانه سیار فعال شامل سه کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و طبس و یک کتاب‌خانه سیار شهری در بیرجند است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار کودک و نوجوان دانش‌آموز روستایی در سطح استان تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار کانون هستند.
حمیدی با بیان این‌که کانون محیطی شاد و جذاب برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: از نظرات سازنده و ارزشمند برای رسیدن به فردا و آینده‌ای بهتر برای کودکان استقبال می‌کنیم.
وی یادآور شد: امیدواریم با نگاهی دوباره به راه طی شده، با قدم‌هایی استوارتر برای کودکان و نوجوانان گام برداریم.
پخش مستند «نماز و مشاغل»، اجرای دو سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، سخنرانی دکتر محمد رضا سنگری با موضوع نماز از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه جشنواره « در روشنای نماز» بود.
رونمایی از «بسته‌های فرهنگی هنری نماز» شامل: «چادر نماز، مقنعه، جانماز و دستمال برای دختران» و «جانماز، سجاده ، جلد قرآن و دستمال برای پسران» از دیگر بخش‌های جشنواره « در روشنای نماز» بود که تمامی مراحل تولید این بسته‌های فرهنگی درکارگاه چاپ روی پارچه توسط اعضای نوجوان دختر زیر نظر فاطمه خزاعی مربی هنری کانون شماره یک بیرجند صورت گرفت.
در پایان نفرات برگزیده معرفی و جوایزی به رسم یادبود به 52 نفر از شرکت کنندگان اهدا شد و نمایشگاه آثار شرکت کنندگان جشنواره « در روشنای نماز» در محل سالن مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند با حضور مسؤولان حاضر در این برنامه افتتاح شد.
فروش بسته‌های فرهنگی نماز که مجموعه‌ای از تولیدات اعضای کارگاه چاپ روی پارچه است از ویژگی‌های شاخص این نمایشگاه است.
قرار است این نمایشگاه تا پایان دهه فجر پذیرای حضور علاقه مندان باشد.