عمومی‌سازی قصه‌گویی رویکرد جشنواره امسال قصه‌گویی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه بویراحمد گفت: رویکرد بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی عمومی سازی این جشنواره در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه بویراحمد کبری اخلاقی‌نیا در خصوص قصه گویی را  ابزاری برای انتقال آداب و سنن و اعتقادات و تاریخ نسلی به نسل‌های دیگر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: قطعا سرگذشت دیگران و رخدادهای زندگی آنها بهترین وسیله برای تصحیح برنامه زندگی ماست.

اخلاقی نیا  با اشاره به اینکه کودک با قصه گویی و حال بخشی حوادث و کلمات ، مفاهیم قصه را بهتر درک می کند افزود: کودک با قصه‌گویی گنجینه لغاتش افزایش پیدا می کند و با هم‌ذات‌پنداری با قهرمانان قصه‌ها تجارب آن‌ها را جز تجارب تخصصی در ذهن کودک جای می گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان ادامه داد:  اعتماد به نفس کودک و نوجوان با قصه گویی افزایش پیدا می کند  و با گوش دادن به قصه‌ها  تخیل وی نیز تقویت و به ذائقه هنری کودکان نیز افزوده شود.

این مقام مسئول در خصوص اهمیت جشنواره قصه گویی ابراز داشت : قصه گویی یک موضوع بسیار ارزشمند است و در اهمیت این هنر همین بس که خداوند بسیاری از معارف و تعالیم خود را در قالب قصص به انسان‌ها منتقل نموده است و همه ما در واقع روایت‌گر قصه‌های زندگی خود در مثل فردی ، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و....هستیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =