کارگاه «نمایش قصه‌گو» آناهیتا غنی‌زاده در بازار تئاتر کودک و نوجوان

کارگاه «نمایش قصه‌گو» توسط آناهیتا غنی‌زاده روز سه شنبه (11 تیر)، در بازار تئاتر کودک و نوجوان برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،آناهیتا غنی زاده، کارگردان تئاتر و سرپرست گروه هنری راما، که سال‌ها است در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت دارد درباره‌ی اجرای این فعالیت، گفت: برپایی چنین برنامه‌هایی بسیار مغتنم است چراکه تئاتر کودک و نوجوان به شدت مهجور واقع شده به همین خاطر لازم است فعالان این حوزه در چنین گردهمایی‌هایی یکدیگر را بشناسند تا با همکاری و حمایت هم موفق‌تر عمل کنند.
وی افزود: متاسفانه بین مخاطب و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان به سبب رواج فن‌آوری‌های نوین فاصله افتاده، این در حالی است که تئاتر و نمایش خلاق، ظرفیت بسیار زیادی در زمینه رشد شخصیتی کودک مانند تمرکز، خلاقیت، اعتماد به نفس و گروه پذیری را داراست.
غنی‌زاده درباره فعالیت غرفه گروه «راما» در بازار تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری کارگاه «نمایش قصه‌گو» هدف اصلی گروه هنری ما است. این شیوه، ریشه در نمایش خلاق دارد. براساس این شیوه، ابتدا مربی قصه‌گو به روایت قصه‌ای با کمک موسیقی می‌پردازد تا امکان فضا‌سازی برای تخیل مخاطب فراهم شود. پس از پایان قصه، کودکان قصه را به تصویر کشیده و با راهنمایی غیر مستقیم مربی، شخصیت‌های خود را به عروسک‌های کاغذی تبدیل می‌کنند. در آخر نیز پروژه نمایشی عروسکی اجرا می‌شود و در نتیجه ما از قصه به یک درام و اجرای صحنه می‌رسیم.
این پژوهش‌گر، انتقال مفاهیم ساده و پیچیده به صورت قابل فهم، ایجاد خلاقیت با استفاده از روش‌های کاربردی، پرورش و تقویت اعتماد به نفس در کودک، تقویت تمرکز و انتقال مولفه‌های فرهنگی از طریق انتخاب قصه‌ها را از اهداف مهم تکنیک «نمایش قصه‌گو» خواند.
کارگاه «نمایش قصه‌گو» سه‌شنبه 11 تیر، ساعت 11 در غرفه گروه هنری راما برگزار می‌شود.
بازار «تئاتر کودک و نوجوان» با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.