کد خبر: 219618
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
عرضه کتاب‌های نمایشی در بازار تئاتر کودک و نوجوان

موسسه کودکان خلاق امروز با حضور در بازار تئاتر کودک و نوجوان، کتاب‌های نمایشی با قصه‌های قدیمی ایرانی را عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب‌های نمایشی ویژه کودکان عادی و یا کودکانی با مشکلات ناشنوایی، نابینایی و معلولان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تمامی شخصیت‌ها و فضای لازم برای اجرای قصه با پارچه تهیه شده و والدین می‌توانند ضمن خوانش داستان، نمایش آن را با همراهی کودکان خود اجرا کنند. شکل نمایشی این قصه‌ها امکان تغییر داستان و یا اجرای نمایش خلاق را به کودکان می‌دهد بدین صورت که پایان داستان تغییر کند یا قصه به گونه دیگری پیش رود.
یکی از نکات قابل توجه این کتاب‌های نمایشی، امکان اجرای تمامی جوانب قصه است. برای نمونه در داستان کدو قلقله زن زمانی که شخصیت پیرزن قرار است داخل کدو رود، کودک این امکان را دارد که پیرزن عروسکی خود را داخل کدوی پارچه‌ای بکند و یا در قصه شنگول و منگول این دو شخصیت را در شکم گرگ عروسکی ببیند.
علی کندی، مدیر موسسه کودکان خلاق امروز، در باره این کتاب‌ها توضیح داد: تاکنون هفت کتاب نمایشی از سوی موسسه تولید شده است. این کتاب‌های نمایشی شکل خلاقانه‌ای از اجرای قصه‌اند که در دنیا نمونه این چنینی ندارند و می‌توان به ویژه در ایران آن را نخستین دانست.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.