کد خبر: 219514
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
صحنه‌های کوچک نمایش در بازار تئاتر کودک و نوجوان

صحنه‌های کوچک تئاتر، قابل استفاده برای عروسک‌های انگشتی و خیمه شب بازی در بازار تئاتر کودک و نوجوان عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قاب صحنه‌های عرضه شده در غرفه گروه هنری «آنو» از جنس چوب‌اند و در این صحنه امکان چرخش برای عروسک‌های انگشتی و هم چنین عروسک‌های خیمه شب بازی فراهم شده است.
نیلی قربان‌زاده، عضو گروه هنری «آنو»، دنیای عروسک‌ها را برای کودکان جذاب توصیف کرد و گفت: اغلب کودکان به دلیل جذابیت و تخیل حاکم بر دنیای عروسک‌ها با تئاتر عروسکی بهتر از تئاتر صحنه‌ای ارتباط برقرار می‌کنند.
به گفته وی، تعامل با عروسک‌های نمایشی می‌تواند در پرورش ذهن و خلاقیت کودکان نقش به‌سزایی داشته باشد و آن‌ها را به تجربه‌های جدید تشویق کند.
قربان‌زاده ادامه داد: عروسک‌ها حرف‌هایی می‌زنند یا حرکاتی می‌کنند که در دنیای واقعی انسان‌ها رخ نمی‌دهد و همین دور از واقعیت‌بودن به کودکان کمک می‌کند ذهن خود را پرواز دهند. کودکان به عروسک‌های زنده‌ای که خود به آن جان دادند، علاقه بسیاری دارند و تشویق آن‌ها به اجراهای کوچک عروسکی در خانه، می‌تواند در رشد شخصیتی‌شان موثر باشد.
وی اضافه کرد: عروسک‌های نمایشی به دلیل مفصل‌بندی، مواد خام نرم و امکان ارتباط لمسی برای کودکان جذاب‌تر از عروسک‌هایی هستند که به عنوان اسباب‌بازی ساخته می‌شوند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیرماه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.