پرواز بادبادک‌های کودکان سنندجی در روز جهانی کودک

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک بادبادک‌های کودکان سنندجی روز 16 مهر بر فراز آسمان آبیدر به پرواز در آمدند.

به گزارش  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشن پرواز بادبادک‌ها یکی از برنامه‌های هفته ملی کودک است که هر ساله در گرامی‌داشت روز جهانی کودک شور واشتیاق زیادی را در میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بر می‌انگیزد.
به گفته سهیلا شیخی مدیرکل کانون استان کردستان جشن بادبادک‌ها از جمله برنامه‌هایی است که رضایت کودکان و خانواده‌های آن‌ها را بیشتر از سایر برنامه‌ها جلب کرده است و هر سال با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها رو به‌رو می‌شود.
وی افزود: برپایی ایستگاه‌های نقاشی دسته‌جمعی و بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های جشن پرواز بادبادک‌ها در صبح روز 16 مهر بود که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.
شیخی با بیان این‌که روز جهانی کودک بهانه‌ای است تا کودکان بهتر دیده شوند اظهار داشت: کودکان امروز، سازندگان فردا هستند که باید به صورت مطلوب و مناسب حق و حقوق آن‌ها را رعایت و شرایط رشد و پرورش آنان فراهم شود.
وی یادآور شد: توجه ویژه به قشر کودک و آینده متعالی آن‌ها با توجه به تربیت و آموزش و سلامت کودکان دست یافتنی است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: جشن پرواز بادبادک‌ها با مشارکت سازمان بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی کودک در پارک شهدای 28 دی سنندج برگزار شد.
جشن پرواز بادبادک هر سال در گرامی‌داشت روز جهانی کودک با حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های‌شان در سنندج و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد.