جشنواره هفته ملی کودک در پارک مادر کرمان گشایش یافت

با حضور معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان، جشنواره‌ی هفته‌ی ملی «کودک» در پارک مادر کرمان آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، کریم مهرشاد در آیین گشایش این جشنواره با بیان این‌که باید زمینه را برای رشد کودکان و نوجوانان فراهم کنیم؛ اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا استعداد کودکان و نوجوانان رشد کند و به خلاقیت برسد تا این کودکان در آینده بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند.
وی با اشاره به غرفه‌هایی که در جشنواره برپا شده است، گفت: هر کدام از این غرفه‌ها، سخن جدیدی برای بچه‌ها دارند که کودکان می‌توانند با استفاده از آن‌ها، نیازهای‌شان را مرتفع و خلاقیت‌های‌شان را بیش‌تر کنند.
مهرشاد، کودکان و نوجوانان را بسیار دوست داشتنی خواند و با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) تصریح کرد: ای کاش می‌توانستیم بچه‌ها را درک کنیم و آن‌ها را بر اساس نیاز خودشان و نه خواسته‌های خودمان تربیت کنیم تا با آداب و رسوم بچگی خودشان، رشد کنند.
معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان افزود: هر کجا که بچه‌ها حضور دارند؛ حضور خداوند را بیش‌تر می‌توانیم درک کنیم؛ بنابراین پدر و مادرها می‌توانند با حضور بچه‌ها در خانواده، حضور خداوند را احساس کنند.
مهرشاد به وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کانون وظیفه دارد استعدادهای بچه‌ها را پیدا کند و آن را رشد دهد و به خلاقیت برساند.
این مسوول استانی، با بیان این‌که شخصیت هر فرد از کودکی شکل می‌گیرد اذعان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری چنین برنامه‌های گسترده‌ای فضایی را ایجاد کرده است تا بچه‌ها بر اساس توانایی و علاقه‌شان بتوانند از تمامی فعالیت‌ها بهره ببرند.
وی خاطر نشان کرد: هر چه این فضا گسترده‌تر شود و فضاهای مختلف مانند مساجد و حسینیه‌ها نیز در اختیار کانون پرورش فکری قرار گیرد و بچه‌های همه‌ی محله‌ها از کانون بهره‌مند شوند، بدون شک تاثیرات آن را در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم دید.
لازم به ذکر است جشنواره‌ی هفته‌ی ملی کودک، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هم‌کاری 11 نهاد دیگر، تا 21 مهرماه جاری هر روز صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 20 شب پذیرای کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان است.