توجه به نیاز‌های کودکان اولین اولویت کانون است

نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در استان سیستان و بلوچستان با حضور تعدادی از مسوولان استان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌،فرخ سالاری مدیرکل کانون استان با ارایه‌ی توضیحاتی در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه حاصل زحماتی‌است که از مدت‌ها قبل شروع شده و بسیاری از آثار موجود در این‌مکان در داخل مراکز توسط بچه‌ها ساخته شده‌است.
توجه به نیاز‌های کودکان در برپایی غرفه‌ها اولین اولویت کانون بود که سالاری به آن اشاره کرد و گفت: در این‌رابطه رایزنی‌هایی با دستگاه‌های مختلف انجام گرفت و حاصل آن غرفه‌ایست که پیش‌روی شماست.
سرهنگ دوم غلام محمودی، رییس آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، با بیان این نکته که معاونت اجتماعی نیروی انتظامی رویکردی جامعه محور دارد، گفت: این حوزه فعالیت‌های خود را بر اساس نیازسنجی سطح اجتماع انجام می‌دهد.
محمودی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و فرهنگی دوران بزرگ‌سالی، آموزش را در این دوره‌ی زندگی ضروری دانست و افزود: به‌همین منظور نیروی انتظامی در این‌حوزه خدماتی نظیر آموزش فرهنگ ترافیک برای مقاطع پیش‌دبستانی و دبستانی و حضور مشاوران متخصص در مدارس راهنمایی و دبیرستان را ارایه می‌دهد.
در همین‌رابطه مریم جهان‌تیغ، کارشناس کودکان مرکز بهداشت استان، آموزش بهداشت را یکی از برنامه‌های مهم هر جامعه برای همه‌ی گروه‌های سنی- به خصوص کودکان- دانست و گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، آموزش بهداشت به کودکان و نوجوانان باید در اولویت قرار بگیرد.
وی همچنین توجه به تغذیه‌ی کودکان را بسیار ضروری دانست و افزود: عدم توجه به این مقوله سر منشا بسیاری از مشکلات سلامت جامعه در آینده خواهد بود. به همین خاطر در غرفه‌ی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر آگاه‌کردن دانش‌آموزان در زمینه‌ی اهمیت واکسن و بهداشت دهان و دندان در مورد تغذیه‌ی سالم نیز به طور ویژه آموزش‌هایی به دانشآموزان ارائه می‌شود.
جهان‌تیغ همچنین از اجرای طرح " همیار واکسن" برای اولین بار در زاهدان خبر داد و افزود: این طرح با الگو برداری از طرح همیار پلیس برای آگاهی دادن به دانشآموزان در این زمینه انجام می‌شود.