آغاز جشن‌های هفته ملی کودک در آذربایجان شرقی

ویژه برنامه‏های هفته ملی کودک با حضور گسترده کودکان و با هدف معطوف‌ کردن توجه جامعه به حقوق آنان در شهرهای آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نخستین روز از هفته ملی کودک نمایشگاه استانی این مناسبت در تبریز افتتاح شد.
حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیرکل کانون استان در آیین گشایش این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون تبریز سالم بودن، در کنار خانواده بودن و تحصیل را از جمله حقوق مهم کودکان دانست و اظهار امیدواری کرد کودکان امروز پدران و مادران شایسته‌ای برای فردای جامعه اسلامی باشند.
در این نمایشگاه استانی غرفه‌ها و کارگاه‌های مختلفی به منظور آشنایی کودکان با فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی تشکیل شده است.
پیش از این و در جلساتی به میزبانی کانون در تبریز و دیگر شهرهای استان از جمله چاراویماق، ملکان، هادیشهر، کلیبر و بناب و با حضور ادارات عضو ستاد هفته ملی کودک در خصوص برنامه‏های این ایام بحث و تبادل‌نظر شده بود.
برگزاری مانور زلزله به منظور آموزش نکات ایمنی به کودکان، بازدید رایگان کودکان از موزه‌ها، برگزاری برنامه‏های مختلف در مدارس ابتدایی، برگزاری مسابقه ویژه در مدارس توسط ائمه جماعات، انجام آموزش‌های خاص در مراکز بهداشتی، حضور کودکان در مراکز آموزش طرح ترافیک، حضور اتوبوس‌های شادی در برخی مدارس تبریز و اجرای ویژه برنامه در مهدهای کودک، تهیه و پخش برنامه‏های مختلف از صدا و سیمای استانی و مسابقات ورزشی ویژه کودکان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است توسط ادارات و سازمان‌های عضو ستاد هفته ملی کودک استان آذربایجان‌شرقی از 15 تا 21 مهر ماه برگزار خواهد شد.
گفتنی است دبیر ستاد هفته ملی کودک استان در نخستین روز از این مناسبت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه سهند به تشریح برنامه‏های این هفته پرداخت.