افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک در یاسوج

به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاه کودک یاسوج با حضور مسئولین و در شهرستان‌ها در مراکز فرهنگی هنری افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی»، «زنده باد زندگی» از 15 تا 21 مهرماه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری بسیاری از دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه کودک، در سراسر استان در حال برگزاری است.
نمایشگاه هفته ملی کودک در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد واقع در میدان راهنمایی پارک کودک افتتاح و تا 21 مهرماه دایر است.
 در این نمایشگاه صنایع دستی و کاردستی‌های دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شده است، از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به بخش بازی و سرگرمی، مسابقه،قصه‌خوانی، انیمشین و نمایشگاه نیروی انتظامی و … اشاره کرد.
گفتنی است در برپایی نمایشگاه ارگانهای نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا سیما و دیگر دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه کودک مشارکت دارند.
 بازدید کنندکان می‌توانند صبح ها از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهر 14:30 الی 17 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
هفته ملی کودک فرصت مناسبی برای آموزش به والدین است
معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در هفته ملی کودک شرایطی فراهم شود تا با ارایه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها آگاهی والدین افزایش یابد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا گلابی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی احیا پایه کودکان و نوجوانان با اشاره به شعار امسال هفته کودک که با نام زنده باد زندگی، زنده باد کودکی نام‌گذاری شده اشاره کرد و افزود: در این هفته مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد برنامه های متنوع و گوناگونی را اجرا خواهد کرد.
وی اظهار داشت: کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی هزینه‌های هنگفتی را برای خانواده‌های خود به دنبال دارند که این امر راه‌اندازی مرکز مشاوره و ژنتیک را در کهگیلویه و بویراحمد دوچندان کرده است.
 وی یکی از مشکلات اساسی کودکان این استان را اختلال رشد خواند و بیان کرد: این اختلال به دلیل فقر همه جانبه در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بیش از شهرها نمایان است.
گلابی، ایجاد رفاه عمومی و بهبود وضع معیشت مردم به ویژه در روستاهای این استان را در کاهش اختلال رشد کودکان موثر دانست.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان و خانواده‌ها در زمینه مراقبت و سلامت کودکان در مهد کودک‌ها و بازدید از مهد کودک‌های مناطق مختلف استان به منظور کنترل وضعیت بهداشتی را از برنامه‌های این مرکز در هفته ملی کودک امسال اعلام کرد.
معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کلاس‌های مشاوره برای والدین کودکان مبتلا به اختلال رشد و اجرای برنامه مشترک با سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان به منظور تامین بخشی از نیازهای غذایی کودکان دچار فقر و رشد غذایی در خانواده‌های بی‌بضاعت را از سایر برنامه‌های این هفته برشمرد.
 15تا 21 مهر هر سال به نام هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.