استقبال گسترده کودکان از نمایشگاه کودک

گروه‌های گسترده‌ای از کودکان و والدین از برگزاری نمایشگاه کودکان در روز جهانی کودک استقبال کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه کودک که به مناسبت هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون دایر است، با حضور بیش از 3 هزار کودک در روز جهانی کودک شاهد استقبال گسترده مردم بود.
در این نمایشگاه سازمان‌های متولی امور کودک نظیر سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، ‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان یونیسف‌، شورای نظارت بر اسباب بازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان محیط زیست و گروه‌های نمایشی و سرگرمی حضور دارند.
اجرای تئاتر ویژه کودکان بر روی تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محوطه باز نمایشگاه از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه مورد استقبال گسترده کودکان‌، مربیان آموزشی و والدین قرار گرفت. اجرای تئاتر کودکان تا 22 مهر ماه هر روزه در این نمایشگاه به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد.
از دیگر برنامه‌های مورد توجه این نمایشگاه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، نمایش خلاق، ساخت عروسک اشاره کرد که در این برنامه‌ها دانش‌آموزان مدارس حضوری چشم‌گیری دارند.
استقرار گروه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در نمایشگاه کودک امسال زمینه آموزش و راهنمایی به والدین و کودکان دارای مشکلات خانوادگی را فراهم آورده است و کارشناسان سازمان بهزیستی در این بخش به ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم اقدام می‌کنند.
از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به غرفه سازمان محیط زیست اشاره کرد که در آن کودکان با لمس حیوانات مختلف نظیر مار، جوجه تیغی، انواع مارمولک با زندگی و تغذیه این حیوانات آشنا شده و در زمینه حفاظت از گونه‌های زیستی منطقه زاگرس کشور آموزش می‌بینند.
نمایشگاه هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام هفته ملی کودک که تا روز 21 مهر دایر خواهد بود هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعداز ظهر پذیرای کودکان و نوجوانان است.