بنیه‌ی مالی مطبوعات کودک نیاز به تقویت دارد

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضعف بنیه‌ی مالی مطبوعات کودک و نوجوان را یکی از بزرگترین مشکلات این عرصه دانست و خواستار تقویت این نشریات شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان که برای نخستین بار در خارج از تهران برگزار می‌شود صبح روز 1 اردیبهشت 1393 در ساری و در حالی کار خود را آغاز کرد که معاون تولید کانون به عنوان رییس اصلی این رویداد در سخنرانی خود به تشریح مشکلات این عرصه در کشور پرداخت.
مهدی باقری با تاکید بر این نکته که باید در این زمینه مطبوعات کودک و نوجوان مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، کمک‌های مردمی و دولتی را برای رونق مطبوعات حوزه کودک و نوجوان موثر دانست و خاطرنشان کرد: هرچه موقعیت مالی مجلات حوزه کودک و نوجوان پایین باشد انگیزه کار نیز کمتر می‌شود.
وی در این آیین که با حضور مسوولان کانون و مسوولان استان مازندران همچنین نمایندگان نشریات کودک ونوجوان کشور در مجتمع کانون ساری برگزار شد، در عین حال  با بیان این‌که جریان‌سازی مطبوعات کودک و نوجوان در کشور ضعیف است، اظهار داشت: کوششی که یازدهمین جشنواره مطبوعات ملی نسبت به سال‌های قبل داشت به مراتب بیشتر از گذشته است.
باقری جای گرفتن مجله و کتاب در سبد فرهنگی خانوار را از ضرورت‌های اصلی توسعه این نشریات دانست و ادامه داد: مجله پیش‌روتر؛ از کتاب است، تمام مطالب نو ابتدا در مجلات به چاپ می‌رسد.
معاون تولید کانون پرورش فکری جایگاه مجله را برای مطالعه کودک مهم دانست و افزود: کانون پرورش فکری یکی از حوزه‌های فرهنگی تخصصی برای کودکان ونوجوانان محسوب می‌شود و در ارتباط با جشنواره ملی مطبوعات کارنامه قابل قبولی دارد.
باقری با اشاره به این‌که جشنواره ملی مطبوعات جریان‌سازی خوبی برای معرفی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است، تصریح کرد: مطبوعات کودک و نوجوان نیازمند نگاه تخصصی است.
وی در همین حال با بیان این‌که توجه به ذائقه کودک و نوجوان مسوولیت مطبوعات را بیشتر می‌کند، بیان داشت: تنوع کار فرهنگی برای کودک باید متناسب با تحولات دنیای امروز باشد تا سبب رشد و بالندگی شود.
در آیین آغاز به کار یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان در مازندران علاوه بر معاون تولید کانون، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.
این جشنواره تا چهار اردیبهشت در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه می‌یابد.
بر همین اساس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران نیز در مراسم گشایش جشنواره اظهار کرد: امسال برای نخستین بار بخش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی نیز به این جشنواره افزوده شده است.
قاسم عزیززاده گرجی تعداد آثار رسیده به این جشنواره را 15 هزار و 130 اثردانست و افزود: 68 اثر در بخش مطبوعات ملی و 31 اثر نیز در در بخش استانی، کانونی و رسانه‌های مجازی برگزیده شدند.
عزیززاده گرجی به حضور 28 نشریه ملی مطبوعات کشوری در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 90 درصد از نشریات این حوزه در این نمایشگاه حضور دارند.
دبیر اجرایی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان ادامه داد : علاقمندان  می‌توانند از ساعت 8:30 تا 12 صبح و  14 تا 18 بعد از ظهر با حضور درسالن کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران از این نمایشگاه دیدن کنند.