لزوم پررنگ‌تر شدن توجه به کودکان و نوجوانان در رسانه‌های مازندران

سردبیر هفته‌نامه "سپهر شمال" با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگاهی برای تدوین شیوه‌های درست تربیتی است گفت: توجه به کودکان و نوجوانان در رسانه‌های مازندران پررنگ‌تر شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی تعامل رسانه‌ها با مجموعه کانون پرورش فکری را مهم و مفید ارزیابی کرد.

وی کتاب را راهی برای مطالعه عمیق ‌تر موضوع‌های خاص دانست و کارکرد مطبوعات را جذب کودکان و نوجوانان به موضوع‌های خاص از طریق بیان شگفتی‌های آن موضوع عنوان کرد.

سردبیر هفته نامه سپهر شمال افزود: رسانه برای پاسخ‌گویی به نیاز مخاطب منتشر می‌‌شود و باید بداند مخاطب در چه حوزه‌‌هایی سوال و نیاز دارد.

حسنی ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای را یکی از اهداف مطبوعات کودک و نوجوان دانست و گفت: همه ابزارهای روزنامه‌‌نگاری، هنرها و ترفندها باید در خدمت آموزش مهارت خواندن، نوشتن و تشخیص اندیشه درست از نادرست قرار گیرند، توانایی‌هایی که به آن سواد رسانه‌ای می‌‌گویند.

این فعال رسانه‌ای با بیان این‌که برنامههای کودکان چه در تلویزیون، محیط خانوادهها و مطبوعات باید آسیبشناسی شوند، تصریح کرد: یکی از خواسته‌ها و نیاز کودکان، بازی کردن است و مساله مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، مفید بودن بازی است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: کانون پرورش فکری مجموعه‌ای است که با ایجاد انسجام ساختاری و سازمانی و با برنامه و ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و گسترش کتاب‌خانه‌های عمومی و همکاری با سازمان‌ها و تهیه محصولات دیداری و شنیداری و فراهم نمودن کلاس‌های آموزشی در راستای توسعه و ترویج ادبیات و هنر و ارتباطی چهره به چهره و نزدیک و بهره مندی از اساتید مجرب و منابع متقن و باروری استعداد‌ها و بیان احساسات و دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان موجبات شکوفایی همه جانبه آنان را بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تکنیک‌های روزنامه‌نگاری برای بزرگ‌سال و کودک و نوجوان با یکدیگر تفاوت دارند که در این بخش نیاز است کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه کودک و نوجوان برگزار شود.