نباید هنر، صنعت انیمیشن شوخی گرفته شود

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینمای ایران گفت: کسانی که در زمینه انیمیشن فعالیت می‌کنند، باید حرفی برای گفتن داشته باشند و این هنر، صنعت نباید دست‌کم گرفته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کارگردان سینما، نقش جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را در ارتقا کیفی سلیقه مردم بسیار پررنگ بیان کرد و گفت: یکی از تأثیرات مهم این جشنواره همین تغییر سلیقه مردم است. برای مثال زمانی که والت دیسنی فعالیت خود را آغاز کرد، توانست با انیمیشن بر روی زخم‌های جنگ‌زده دنیا مرهم بگذارد.
وی بیان کرد: البته والت دیسنی امروزه به انحراف کشیده شده و مخرب عمل می‌کند، اما دنیای اولیه آن، مرهمی بود بر زخم‌های جنگ جهانی دوم. 
شاه‌حسینی توضیح داد: اگر انیمیشن در ایران بتواند به سمت صحیح خود حرکت کند، می‌تواند نقش موثری در تمامی زمینه‌های مذهبی، عرفانی، فلسفی، محیط زیستی، کمدی و غیره داشته باشد.
کارگردان فیلم‌های «پنالتی» و «غروب شد بیا» گفت: می‌توان پیچیده‌ترین کارها را با استفاده از انیمیشن انجام داد، به شرط این‌که کسانی که از آن حمایت می‌کنند، به‌واقع حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی تأثیر جشنواره پویانمایی را در شناسایی استعدادهای جوان این‌گونه بیان کرد: این مسأله هم به اهداف برگزار‌کنندگان جشنواره باز می‌گردد. کمیته انتخاب و داوری هم بسیار مهم است. اگر فضای سالمی در ذهنیت فیلم‌ساز و کمیته انتخاب شکل بگیرد، می‌توان منتظر ظهور استعدادهای جوان و فعال بود.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 5 سالن دیگر برگزار خواهد شد.