جشنواره پویانمایی موقعیت شغلی برای جوانان ایجاد می‌کند

مهرداد اسکویی، مستندساز مشهور ایرانی، جشنواره پویانمایی را یکی از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای جوانان است تا به موقعیت‌های شغلی خوب دست پیدا کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردان مستندهای «دماغ ایرانی» و «خانه مادری‌ام مرداب» تأکید کرد: مهم‌ترین و شاید تنها مجالی که می‌توان توسط آن فعالیت یک‌ساله یا چندساله یک فرآیند فرهنگی هنری مثل انیمیشن را رصد کرد، جشنواره پویانمایی است.
وی دست‌آورد این جشنواره را کمک به هنرمندان جوان عنوان کرده و گفت: جشنواره پویانمایی به هنرمندان کمک می‌کند تا با آثار دیگر هنرمندان و تجربه‌های آن‌ها بیش‌تر آشنا شوند.
این منتقد انیمیشن، جشنواره پویانمایی را یک نقش واسط برای تبادل تجربه‌ها، اندیشه‌ها، رشد و پیشرفت این حوزه دانست.
وی بیان کرد: این جشنواره به سیاست‌گذاران و مدیران کمک می‌کند تا رصدی نسبت به دوره‌های گذشته و مقایسه‌ای بین آن‌ها داشته باشند و مسیر حرکت این حوزه را دنبال کنند.
اسکویی گفت: به جدّ می‌توان گفت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره پویانمایی در منطقه ما و حتی در خاورمیانه جشنواره پویانمایی تهران است. این جشنواره جزو جشنواره‌های معتبر در این حوزه است.
وی ادامه داد: امروزه بسیاری از فیلم‌سازان انیمیشن، به‌ویژه انیمیشن تجربی در دنیا، جشنواره انیمیشن ایران را خوب می‌شناسند. پس مجال خیلی خوبی است برای این‌که تجربه‌های سینمای انیمیشن امروز به دنیا معرفی شود.
این منتقد انیمیشن افزود: از طرف دیگر با توجه به این‌که در بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی به‌روزترین آثار تجربی جهان به نمایش گذاشته می‌شود، موقعیت خوبی برای دانشجویان این رشته و فیلم‌سازان رشته انیمیشن ایران است. به این صورت با تجربه‌های دوساله فیلم‌سازان انیمیشن جهان آشنا شده و تبادل اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر جشنواره پویانمایی مجال خیلی خوبی است برای معرفی و دیده شدن چهره‌های جوان. در بسیاری از مؤسسات تولید انیمیشن، چهره‌های جدید و جوان بسیاری فعال هستند و این افراد از طریق جشنواره پویانمایی جذب می‌شوند.
اسکویی بیان کرد: جشنواره پویانمایی تهران هرساله یک یا دو انیماتور جوان خیلی خوب را به من معرفی کرده است که توانسته‌ایم در طرح‌های جدید از آن‌ها استفاده و با آن‌ها کار کنیم.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 اسفند در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 5 سالن دیگر برگزار خواهد شد.