بین‌المللی بودن جشنواره پویانمایی، یک افتخار است

یک مدرس پویانمایی گفت: «ما باید از جوانانی که پا به عرصه پویانمایی گذاشته‌اند تشکر کنیم، زیرا هم صبوری بسیاری دارند و هم به شدت تلاش می‌کنند انیمیشن را بشناسند.»

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سعید توکلیان در نخستین روز حضور در جشنواره انیمیشن، افزود: «تازه به جشنواره سلام کرده‌ایم، اما باید بگویم حتی اگر مثل سال‌های قبل هم باشد، جشنواره خوبی را پیش رو خواهیم داشت. من مطمئنم این جشنواره وظایفی را که یک جشنواره دارد، به خوبی انجام می‌دهد.»
وی ادامه داد: «بین‌المللی شدن یکی از افتخاراتی است که این جشنواره دارد که بر حسب اتفاق نیز نبوده است. در دوره‌های گذشته مسوولان این جشنواره زحمت‌های زیادی متقبل شده‌اند و با دیدگاه بسیار والا و حرفه‌ای به این جشنواره نگاه کرده‌اند.»
وی افزود: «جا دارد که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکر کنم که این جشنواره را برپا می‌کند زیرا امید پیشکسوت‌هایی مثل من و جوانانی که امروز در این رشته فعالیت می‌کنند به این جشنواره است.»
توکلیان اظهار کرد: «به اعتقاد من این جشنواره ذائقه و سلیقه فیلم‌سازهای ما را تغییر داده است. انیمیشن هم مثل هر صنعت و هنر دیگری وابسته به این آمد و شدها، تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کلان است.»
وی در پاسخ به این پرسش که جشنواره چه تأثیری بر انیمیشن دارد؟ گفت: «این جشنواره یک آیینه تمام‌نما و تمام‌قد از یک برنامه‌ریزی فرهنگی کلان مملکتی است، جشنواره فقط حضور چند فیلم در یک محفل نیست، جشنواره اقتصاد است و نگاه بلند مسوولان ما به انیمیشن است.»
وی اظهار کرد: «وقتی به عنوان یک پیش‌کسوت به جشنواره می‌نگرم، در حقیقت کارنامه مدیران فرهنگی کشور را بررسی می‌کنم، به این فکر می‌کنم که آن‌ها فیلم‌سازهای جوان ما را به کدام سو هدایت کرده‌اند.»
این مدرس رشته پویانمایی گفت: «ما به عنوان پدران انیمیشن، نتوانسته‌ایم به جوانان اطلاعات کافی بدهیم. آن‌ها خودشان دست به کار شده‌اند و از طریق نگاه به جشنواره‌های بزرگ جهانی و جست‌وجو در فضاهای مجازی در مورد انیمیشن اطلاعات زیادی کسب کرده‌اند.»
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.