گردهم‌آیی برترین اسباب‌بازی‌های ایران در تهران

برترین اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ایرانی عصر جمعه در اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در تهران معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، محمدحسین فرجو مسوول کمیته‌ی داوران این جشنواره با اعلام این خبر گفت: امسال 112 پرونده در سه بخش «ثبت طرح‌های سال 94»، «مجوز تولید» و «ایده‌بازار» بررسی شده‌اند که برترین‌ها در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از 18 آغاز شده و تا 22 مرداد در تهران ادامه دارد. بخش‌های جنبی این جشنواره در قالب نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌ی رابطه‌ی اسباب‌بازی و امر آموزش در کنار برپایی بیش از 60 غرفه از تولیدات داخلی در حال اجراست.
در همین حال، در بخش داوری آثار برتر نیز به گفته‌ی دبیر این گروه داوری، امسال بخش «ایده‌بازار» نیز به بخش‌های اصلی داوری افزوده شده است: در این بخش، ایده‌هایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که اغلب برای اولین‌بار در این جشنواره مطرح شده‌اند. ایده‌هایی که در نوع خود جدید و تازه هستند و می‌توانند بعد از معرفی، مورد حمایت گروه‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی قرار گیرند.
بر همین اساس، در این دوره از جشنواره، آثار در گروه‌های موضوعی آموزشی، فرهنگی‌هنری، فکری، الکترونیکی و رایانه‌ای و حرکتی‌مهارتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
به گفته‌ی فرجو، در مجموع 74 پرونده‌ی ثبتی، 26 پرونده‌ی مجوز تولیدی و 12 پرونده‌ی ایده‌بازار از سوی گروه داوری بررسی شده که در پایان در هر بخش به سه نفر برتر جوایزی چون تندیس جشنواره، لوح تقدیر، هلوگرام‌های رایگان شورای نظارت بر اسباب‌بازی و جوایز نقدی اعطا می‌شود.
فرزانه بابایی، امیرحسن سلام‌زاده، بهزاد سلیمانی، مصطفی میرفندرسکی و محمدحسین فرجو، ترکیب هیات داوری دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی را تشکیل می‌دهند.
مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره از ساعت 18 عصر روز جمعه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب برگزار می‌شود. علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری از سخنرانان این برنامه هستند.