آموزش ساخت موزائیک دوره ساسانی در هفته ملی کودک

ساخت موزائیک دوره ساسانی، نقاشی روی سفال و ساخت ظروف گلی به کودکان، به همت بخش کودک موزه ملی در نمایشگاه هفته ملی کودک آموزش داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و بین‌الملل کانون، بخش کودک موزه ملی، در این نمایشگاه علاوه بر ساخت و آموزش آثار موزه، آثار تاریخی که در بخش‌های مختلف موزه قرار دارد، معرفی می‌شوند.
علاوه بر این، اهدای کتاب با موضوع آثار تاریخی، کارت پستال‌ آثار موزه، بروشورهای رنگ‌آمیزی و نقاشی درباره آثار تاریخی از دیگر اقدام‌هایی است که در این غرفه انجام می‌شود.
دفتر کودک و نوجوان موزه ملی ایران، به طور رسمی از مهر سال 1394 در هفته ملی کودک آغاز شد، در این موزه به دلیل ظرفیت بالای موزه ملی برای آموزش کودک و نوجوان برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است. آشنایی با مفاهیم میراث فرهنگی، تاریخ اجتماعی و هنر، ایجاد خودباوری و تقویت هویت ملی، پرورش خلاقیت ذهنی و مهارت‌های فکری کودک و نوجوان از جمله اهداف این دفتر است.
غرفه‌های فرهنگی و هنری هفته‌ی ملی کودک امسال به دلیل مصادف شدن با ایام محرم در قالب خیمه‌های فرهنگی و هنری برپا شده و تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حضور بچه‌ها و با محوریت محرم برگزار می‌شود، همچنین امسال بیش از 22 نهاد و وزارت‌خانه در کنار انجمن‌های مردم‌نهاد مرتبط با برپایی غرفه‌هایی در خیابان حجاب تهران، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پذیرای مدارس و دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کودکان هستند.
هفته‌ی ملی کودک امسال از 15 تا 21 مهر در سراسر کشور با همکاری وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد و موسسات خصوصی با شعار «کودکان تشنه‌اند»، در حال برگزاری است.