برپایی کارگاه سفال و خوش‌نویسی برای کودکان در خیابان حجاب

یکی از غرفه‌های فرهنگی و هنری هفته‌ی ملی کودک با نام خیمه‌ی «مشق عاشقی» به برگزاری کارگاه خوش‌نویسی و سفال اختصاص دارد.

امسال کارگاه‌های هفته‌ی ملی کودک در قالب خیمه‌هایی طراحی شده که بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرضیه بیات، مسوول کارگاه خوش‌نویسی در غرفه‌ی «مشق عاشقی» درباره‌ی برنامه‌ی این کارگاه در طول هفته‌ی ملی کودک توضیح داد: هر سال به مناسبت هفته‌ی ملی کودک چنین کارگاه‌هایی برای آشنایی بچه‌ها با هنر خوش‌نویسی برگزار می‌شود. اما امسال به دلیل مصادف شدن این هفته با ایام محرم، کارگاه خوش‌نویسی علاوه بر آشنایی کودکان با این هنر، به نوعی بچه‌ها را با احادیث یا اشعار عاشورایی هم آشنا می‌کند.
او گفت: کارگاه خوش‌نویسی در دو بخش خط ریز و خطاطی با قلم برگزار می‌شود، که فرصتی است تا بچه‌ها خودشان را در زمینه‌ی میزان علاقه به هنر خطاطی محک بزنند و در صورت علاقه‌مندی، آن‌ها را به مراکز کانون معرفی می‌کنیم.
به گفته‌ی بیات از آن‌جا که محوریت غرفه‌های فرهنگی و هنری هفته‌ی ملی کودک امسال عاشورا و محرم است، از این‌رو به بچه‌ها برای خطاطی سرمشق‌هایی از احادیث یا اشعار عاشورایی محتشم داده می‌شود.
کارگاه دیگری که در این غرفه فعالیت می‌کند به سفال‌گری اختصاص دارد. منصوره ناطقی، مسوول کارگاه سفال‌گری این خیمه گفت: در سفال‌گری خیلی نمی‌توان روی موضوع‌های عاشورایی مانور داد، اما در حد امکان از بچه‌ها می‌خواهیم با سفال نمادهای کربلا مانند دست و پرچم را بسازند.
هدف این کارگاه نیز آشنایی با مفاهیم عاشورایی در قالب آشنایی با هنر سفال‌گری است.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر در سراسر ایران (در تهران تا 19 مهر) درحالی برگزار می‌شود که بخش‌هایی چون اجرای روزانه‌ی تئاتر، نمایش فیلم و مسابقات فرهنگی و هنری در تهران و شهرستان‌ها با همکاری بیش از 20 سازمان و وزات‌خانه دارد.