برگزاري مراسم سالگرد شهادت کامبيز(يوسف) ملک شامران بر مزار شهيد

جمعي از دوستان و ياران شهيد کامبيز (يوسف) ملک شامران در سالگرد شهادت اين نويسنده کتاب هاي کودک و نوجوان برسر مزار وي گردهم آمدند و ياد و خاطره او را گرامي داشتند.

به گزارش روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، قطعه بيست و شش بهشت زهرا بعد از ظهر روز 16 ارديبهشت ميزبان جمعي از دوستان و همراهان اين شهيد و مسوولان و کارکنان کانون بود که براي گرامي داشت بيست و نهمين سالگرد شهادت اين نويسنده کتاب هاي کودکان گردهم آمده بودند.
برنامه با مداحي يکي از مداحان اهل بين عصمت و طهارت(عليهم السلام) آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام سيد سعيد لواساني از دوستان دوران کودکي و نوجواني شهيد ملک شامران به بازگويي اهداف شهدا از نثار جان خود در راه اسلام سخن گفت.
وي با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تلاش ايشان براي احياي دين پيامبر اکرم(ص) افزود: هدف اصلي پيامبر و معصومين از مبارزه و جهاد و شهادت، تنها تشکيل حکومت، بيرون کردن مستکبران و يا جانشين کردن مستضعفان به جاي آنان نبود بلکه آن ها انسان سازي و رسيدن بندگان خدا به شناخت و معرفت الهي را هدف اصلي خود قرار داده بودند.
به اعتقاد وي شهدا هم در همين مسير گام برداشتند و به معرفت الهي رسيدند.
لواساني خاطرنشان کرد: تسليم خدا و فرمان هاي الهي شدن ويژگي بارز شهدا بود که اين خصوصيت ها در شهيد ملک شامران نيز وجود داشت آن ها با بصيرت و آگاهي کامل گام در اين راه نهادند و تسليم محض فرمان الهي شدند.
در ادامه اين مراسم عباس غضنفري يکي از دوستان شهيد با اشاره به برگزاري اين برنامه بر سر مزار شهيد گفت: اين زيارت ها، و آداب و مراسم و قدم زدن بر سر مزار شهدا و خواندن وصيت نامه آنان به ما کمک مي کند تا از خواب بيدار شويم.
وي ادامه داد گم کردن راه و فراموش کردن اصول يکي از مشکلاتي است که ما با آن روبه رو هستيم و بايد به دنبال راه هايي براي گذر از تبديل شدن برخي از فرايض به عادت در زندگي روزمره و بيدارشدن از خواب غفلت پيدا کنيم.
در حاشيه اين مراسم حميدرضا شاه آبادي معاون توليد کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان توضيح داد که علاوه بر دو کتابي که سال گذشته در برنامه کام يوسف براي تجليل از شهيد ملک شامران توسط کانون منتشر شد نگارش يک رمان بلند از زندگي آن شهيد دفاع مقدس نيز در کانون ادامه دارد.