کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر توجه به تربیت دینی و قرآنی فعالیت‌ها تاکید کرد

نشست مشترک معاونان و مدیران استانی و ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور بر توجه به تربیت دینی و قرآنی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد. <BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این همایش طی روزهای 30 و 31 خرداد در آستانه‌ی آغاز تابستان و شروع فعالیت‌های ویژه‌ی اوقات فراغت مراکز کانون، در تهران برگزار شد و در آن مدیرعامل و مسوولان کانون به تشریح و تبیین دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های کانون در سه ماه آینده پرداختند.
در این میان سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون از معاونان و مدیران خود خواست به کنکاش در مفهوم مدیریت اسلامی بپردازند و تفاوت‌های آن را با مدیریت غربی مورد بررسی قرار دهند و در کنار آن به ویژگی‌های خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نحوه‌ی مدیریت اسلامی در آن نیز توجه کنند.
وی در این زمینه اصطلاح مدیریت اسلامی کانونی را به کار برد و گفت: مدیران کانون با در نظر گرفتن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به عنوان راس هرم مدیریت اسلامی و اهمیتی که ایشان برای فعالیت‌های کانون قایل هستند ضمن توجه به رویکردهای نوین در عرصه‌ی مدیریت علمی، خدامحوری و قرآن محوری را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهند.
رضایی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب در اهدای زمین و هزینه ساخت مجتمع بین‌المللی کانون در شهر مقدس قم ـ مرکز اصلی حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های دینی و مذهبی ـ این مهم را نشانه‌ی باور ایشان به تاثیرگذاری روش‌ها و شیوه‌های کانون در عرصه‌ی تربیت دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان دانست.
وی بار دیگر تاکید کرد که کانون قصد ندارد به مسجد تبدیل شود، بلکه شیوه‌های کانون می‌تواند بچه‌ها را به مسجد و فعالیت‌های دینی و مذهبی علاقه‌مند کند.
مدیرعامل کانون اضافه کرد که باید ببینیم با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی و در پیش داشتن اجرای برنامه‌های ایران 1404 و برنامه‌های پنجم، ششم و هفتم توسعه در 15 سال آینده، خدا محوری و آخرت‌گرایی در کجای برنامه‌های ما قرار گرفته است؟ و چه کاری باید برای تربیت نسل آینده‌ساز ایران اسلامی انجام دهیم؟
بر اساس این گزارش در همین همایش معاون فرهنگی و مدیر امور هماهنگی امور استان‌های کانون نیز نوع نگاه و سیاست‌های تبیین شده‌ی کانون در عرصه‌ی تربیت دینی و مذهبی را تشریح کردند.
محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون در این زمینه توضیح داد: برای این کار مبانی نظری و شاخص‌های کمی و کیفی و در مجموع سیاست‌های کلی کانون در کارگروه‌های ویژه‌ی جشنواره‌ی یک هفته با کانون در تمامی استان‌های کشور در حال طراحی و تدوین است.
آدوسی یادآور شد حدود 220 نفر از کارشناسان کانون در کنار 60 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه با تشکیل 26 کارگروه استانی، این مهم را برای رسیدن به الگویی برای تربیت اسلامی بر عهده گرفته‌اند.
مرتضی حیدری مدیر امور هماهنگی استان‌های کانون نیز در این همایش ـ که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ـ توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و مذهبی را در کانون یکی از مهمترین برنامه‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون برشمرد.
وی یادآور شد که هر نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی نمی‌تواند الزاما دینی تلقی شود و بین این فعالیت‌ها و فعالیت‌های دینی مرز وجود دارد و این مهم را وقتی می‌توان دینی تلقی کرد که رویکردهای ما به این برنامه‌ها به سمت دین گرایش پیدا کند.
در نشست مشترک معاونان و مدیران استانی و ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور تازه‌ترین برنامه‌ها و تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی کانون، حضور شیخ عبدالکریم عبید از مبارزان جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) و سخنرانی این مبارز آزاده‌ ـ که بیش از 14 سال از زندگی خود را در اسارت رژیم غاصب صهیونیستی گذرانده است ـ از جمله برنامه‌های همایش مدیران کانون بود.