فعالیت 13 مرکز کانون پرورش فکری در خراسان جنوبی

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از فعالیت 13 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی خبر داد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادی‌نیا ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه‌ عروسک‌های محلی در خراسان جنوبی اظهار داشت: 50 عروسک محلی از سطح استان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
وی افزود: عروسک‌های محلی ساخته شده از شهرستان‌های فردوس، بشرویه، قاین، نهبندان، بیرجند، درمیان و دیگر شهرهای استان هستند.
کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی تصریح کرد: این عروسک‌ها توسط مربیان مراکز کانون در سطح استان برای حضور در نمایشگاه ساخته شده است.
هادی‌نیا با بیان اینکه چهار عروسک از بین این عروسک‌ها به تهران ارسال می‌شود، افزود: عروسک بی‌بی حور و بی‌بی نور و عروسک باران و حسینا که نماد فرهنگ خراسان جنوبی هستند به دبیرخانه شورای عروسک‌های محلی در تهران ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: این عروسک‌ها در دبیرخانه شواری عروسک‌های محلی در تهران مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارزیابی توسط کارشناسان این عروسک‌ها به تولید انبوه رسیده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از برگزاری کلاس ساخت کاردستی با موضوع پوشش محلی خراسان جنوبی در تابستان سال 90 در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برای اعضا خبر داد.
هادی‌نیا یادآور شد: در این کلاس‌ها پوشش لباس محلی خراسان جنوبی برای عروسک‌ها آموزش داده شده که لباس این عروسک‌ها پس از ساخت در فروشگاه‌های کانون عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: این نمایشگاه از 30 خرداد ماه تا پنجم تیرماه برای بازدید علاقمندان از ساعت هشت صبح تا شش عصر دایر است.