کد خبر: 200239
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۲
ماهوري در آلماتي به روي پرده رفت

فيلم پويانمايي "ماهوري" به کارگرداني فاطمه گودرزي در بخش مسابقه‌ نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم آلماتي به نمايش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، اين جشنواره از سال 2002 ميلادي همه ساله برگزار و در آن فيلم‌هاي فيلم‌سازان جوان و فيلم‌هاي اول کارگردان‌ها به نمايش گذاشته مي‌شود.
نهمين دوره جشنواره آلماتي در قزاقستان امسال طي روزهاي 21 تا 25 اردبيهشت برگزار شد.
اين جشنواره از بخش‌هايي مانند زنده کوتاه، چشم‌انداز و زنده کوتاه (مستند و انيميشن) تشکيل شده بود و "فيلم‌هاي اول کارگردان‌ها" و "فيلم‌هاي دانشجويي" در مرحله دوم به صورت جداگانه مورد داوري قرار گرفت و به بهترين‌هاي اين بخش جوايزي اهدا شد.
هم‌چنين جايزه ويژه جشنواره آلماتي و جايزه ويژه هيئت داوران نيز در اين جشنواره به برگزيدگان تعلق گرفت.
بر اساس اين گزارش فيلم ماهوري در سال‌هاي اخير در جشنواره‌‌هاي مختلف داخلي و خارجي به نمايش گذاشته شده و موفقيت‌هايي به دست آورده است.
نمايش در بخش مسابقه‌ جشنواره بين‌المللي فيلم پاريس و برگزيده شدن به عنوان بهترين فيلم چهارمين جشنواره بين‌المللي رحمت و کسب تنديس زرين سي و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد از آن جمله است.
فاطمه گودرزي پيش از اين ساخت فيلم‌هاي پويانمايي "کشاورز و گاو" و "مادر بزرگ پرنده" را در کارنامه‌ هنري خود ثبت کرده بود.
اين کارگردان جوان فيلم‌هاي پويانمايي هم‌اکنون کار ساخت فيلم "روباهي که به دنبال صدا رفت" و دو کتاب فيلم "نقاشان چيني" و" چشمه‌ي ماه" را آغاز کرده است.