کد خبر: 200254
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
تولید 60 نوع عروسک بومی در کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تولید 60 عروسک مبتنی بر فرهنگ بومی هر منطقه در تمامی استان‌های کشور طی سال‌جاری خبر داد. <BR> <BR>

به گزارش روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی با اعلام این خبر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال در هر یک از استان‌های کشور، 2 عروسک بومی مبتنی بر فرهنگ غنی آن منطقه تولید خواهد شد که این رقم در پایان سال به 60 عروسک خواهد رسید.
او توجه به بحث تنوع در عروسک‌های تولیدی را حائز اهمیت خوانده و گفت: متاسفانه بی‌توجهی‌های صورت گرفته در این حوزه، اجازه ورود تجار و واردکنندگان کالا در این زمینه را فراهم می‌کند. رضایی تاکید کرد: به علت نداشتن الگوهای صحیح و کمبود تنوع در بخش عروسک‌های ایرانی، شاهد اثرات نامطلوب عروسک‌های خارجی در جوانان امروز هستیم که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی و گذشت زمان برای اجرای این فرهنگ در جامعه دارد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بومی‌سازی کتاب‌های چاپ شده از سوی کانون‌های پرورشی را امری مهم در کنار عروسک‌های محلی و منطقه‌ای عنوان کرد.
او در این ارتباط تاکید کرد: مدیران استانی باید نویسندگان خود را شناسایی کنند و با ارائه موضوع مناسب، سالانه حداقل 2 اثر بومی و محلی را به چاپ برسانند چرا که قصه‌های بومی هر منطقه، در واقع سیمرغ کتاب‌ها است.