کد خبر: 219542
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
بازار تئاتر ، فضایی برای نفس کشیدن تئاتر کودک و نوجوان

مسوول غرفه تئاتر دانش آموزی اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش، معتقد است، برنامه هایی چون بازار تئاتر کودک و نوجوان فضایی را برای نفس کشیدن این شاخه هنری فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وحیدرضا قناعتیان با تشریح فعالیت‌های سازمان آموزش و پرورش در حوزه تئاتر گفت: تئاتر دانش آموزی در حوزه‌های تئاتر صحنه‌ای، نمایش عروسکی و نمایش‌نامه‌خوانی فعال و پویا  بوده است. برگزاری 30 دوره جشنواره تئاتر عروسکی از دست آوردهای وزارت آموزش و پرورش است و هدف ما از حضور در این بازار تئاتر معرفی جریان پویا و فعال تئاتر دانش آموزی به جامعه تئاتر ایران، اولیا و دانش آموزان هنر دوست است.
وی افزود: عملکرد تئاتر دانش آموزی در طول سال‌ها نشان از کیفیت بالای آن دارد و با وجود تبلیغات کمی که پیرامون تئاتر دانش آموزی صورت گرفته، بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حوزه با آموزش و پرورش همکاری دارند.
این کارگردان تئاتر در رابطه با برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان که برای نخستین بار برگزار شده است، اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی فضایی برای نفس کشیدن تئاتر کودک و نوجوان فراهم می کند، در چنین فضایی است که کسانی که قلب‌شان برای تئاتر می‌تپد دور هم جمع می‌شوند و با تعامل پیشرفت می‌کنند.
وی افزود: گسترش فعالیت‌های مرکزی تخصصی برای تئاتر کودک و نوجوان مانند مرکز ملی اسیتژ قابل تحسین و تقدیر است و این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه آموزش و پرورش، بچه‌ها را با ادب و هنر آشنا می‌سازد ومیزبان چنین بازاری شده است، بسیار خوشایند و نوید بخش آینده‌ای روشن برای این حوزه است.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.