جشنواره مطبوعات تعلیم و تربیت اسلامی را درکودکان نهادینه می‌سازد

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با اعضای دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان گفت: این جشنواره می‌تواند تعلیم و تربیت اسلامی را درکودکان و نوجوانان نهادینه سازد.

به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با مدیرکل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز اعضای کمیته برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره که در دفتر وی انجام شد، اظهار داشت: برپایی همایش‌ها و برگزاری جشنواره‌ها باید دارای محتوای کیفی باشد.
وی با اشاره به این‌که به کمیت‌ها در برگزاری جشنواره‌ها نباید توجه شود، افزود: کیفیت بخشی جشنواره‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه ساری رونق فضای مجازی باعث ایجاد برخی معضلات و مشکلات فرهنگی در جامعه شده و اگر محتوای فضای مجازی کنترل نشود، خطرساز است.
وی یادآور شد: برای خنثی‌سازی مشکلات موجود در فضای مجازی، تولیدات ما باید متناسب با نیازهای مخاطبان باشد.
طبرسی با تاکید بر این‌که باید فضای مجازی پر جاذبه‌ای برای بچه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: محدودیت‌ها و مراقبت‌های تربیتی کودکان و نوجوانان در این فضا باید بازدارنده و سازنده باشد نه مایوس‌کننده.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این‌که مسایل جدید و مشکل‌زای جامعه از قبیل موضوع‌های فرهنگی فضای مجازی، مطبوعات و نیز مسایل اقتصادی باید از سوی صاحبان رساله مورد توجه قرار بگیرد، بیان داشت: کار بر روی این موضوع‌ها زمان‌بر است، کارشناسان باید شیوه سبک زندگی را برای سنین کم جامعه به درستی تبیین کنند.
وی پرداختن به سبک زندگی اسلامی را برای فرزندان ضروری دانست و گفت: بچه‌ها باید به تناسب سن با اقتصاد مقاومتی و مسایل اجتماعی روز آشنا شوند.
طبرسی میزان تولیدمحصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را کافی و مناسب ندانست و افزود: باید محصولات تربیتی، پاک، آموزنده، اسلامی و اخلاقی در اختیار بچه‌ها قرار دهیم.
وی به کمبود امکانات و افراد متخصص در حوزه‌های فرهنگی کودک و نوجوان نیز اشاره و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های تخصصی باید در گستره کشوری، مستمر و دارای جاذبه باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران، در عین حال سرگرم شدن به مسایل سیاسی را عاملی برای دور شدن از مسایل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
وی با اشاره به این‌که کار فرهنگی برای بچه‌ها نیازمند برنامه ‌های زیربنایی است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برای رشد فکری مخاطبان خود به صورت زیر ساختی کار کند.
طبرسی با تاکید بر این‌که الگوی تربیتی متحد و یکپارچه برای فرزندان از سنین کم تا دوران پایان تحصیلی لازم است، اذعان داشت: این مسایل باید در شورایی مانند شورای فرهنگ عمومی سیاست‌گذاری شود تا فرزندان در دوران دانشگاه بنیه اعتقادی قوی داشته باشند.
در ابتدای این دیدار نیز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان مازندران با ارایه گزارشی از روند اجرایی این جشنواره گفت : قرار است یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان چهارم اردیبهشت ماه سال آینده در ساری برگزار شود.
قاسم عزیززاده گرجی افزود : این جشنواره به صورت دو سالانه در تهران برگزار می‌شد و برای نخستین بار برگزاری آن از تهران خارج و به مازندران سپرده شده است.
وی از همکاری خوب مطبوعات و نشریات استانی با این کانون در پاسخ به فراخوان‌های جشنواره قدردانی کرد و گفت : برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مطبوعات، کمیته اطلاع رسانی، دبیرخانه و شورای برنامه‌ریزی تشکیل شد.
دبیر اجرایی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان افزود : تاکنون در پاسخ به فراخوان جشنواره 15 هزار و 329 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 11 هزار و 114 اثر در بخش ملی، دو هزار و 648 اثر مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکهزار و 367  اثر استانی و 200 اثر مجازی بوده است.
عزیززاده گرجی گفت : این جشنواره با هدف معرفی پدید‌آورندگان آثار برتر مربوط به کودکان و نوجوانان در حوزه مطبوعات‌، نشریات علمی و تخصصی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی فعال، برگزار می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان مازندران افزود : حوزه دینی، بصیرت و فرهنگ ایثار، فرهنگ شهروندی، اخلاق مداری در زندگی و هویت ایرانی و بومی از محورهای اصلی این جشنواره است.