جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کودک، مردمی برگزار شود

طاهره ایبد خواستار برگزاری جشنواره مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان به صورت مردمی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی افزود برپایی جشنواره مطبوعات آغاز انتقال حرکتی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان است.
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان با بیان این که حرکت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دیگر بخش‌های ایران واگذار شود در یک دست کردن سطح فرهنگ نقش دارد افزود: هر جشنواره یا محل گردهم‌آیی که در خارج تهران برگزار شود در سایر اقشار تاثیرگذار است.
ایبد تصریح کرد: اگر روند برپایی این جشنواره‌ها در استان‌ها ادامه دار باشد و از اقشار متفاوت، در جشنواره کودک و نوجوان شرکت کنند و با واژه‌های جدید در حوزه ادبیات و مطبوعات کودک و نوجوان آشنا شوند این جشنواره‌ اثرگذاری بیش‌تری خواهد داشت.
وی با اشاره به مردمی برگزار کردن این دوره از جشنواره تصریح کرد: خانواده‌ها امروز به تاثیرگذاری فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه برای کودک و نوجوان پی برده‌اند و چون مطبوعات با جریان روزمره زندگی در ارتباط است تاثیر مهمی در ارتقای جایگاه فرهنگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: برپایی این جشنواره‌ها در استان‌ها بهتر از تهران است و چون در تهران نمایشگاه‌های زیادی هر روز برپا می‌شود جذابیت خود را از دست داده است و برای مردم هم عادی تلقی می‌شود اما در شهرستان‌ها می‌تواند تحول ایجاد کند.
ایبد با بیان این‌که ماهیت جشنواره‌های ایرانی در دهه‌های اخیر تغییر کرده است گفت: پس از اختتامیه همه چیز به فراموشی سپرده شده و حرکت جدیدی را پس از برپایی جشنواره در عرصه فرهنگی حوزه کودک و نوجوان نمی‌بینیم و باید این مساله آسیب‌شناسی شود.
نویسنده رمان «پریانه های لیاسندماریس» وابستگی مطبوعات به سازمان‌های دولتی را از آسیب‌های مطبوعات در حوزه کودک و نوجوان دانست و خواستار ایجاد رویکردی جدید برای اثرگذاری بیش‌تر در این حوزه شد.
وی هم‌چنین خواستار توجه به خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار بر کودک و نوجوان شد.
گفتنی است جشنواره مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان 1 تا 4 اردیبهشت در مازندران برگزار می شود.