خاطرات پدربزرگم را زنده کردم

برنده تندیس نقره‌ای بهترین فیلم تجربی در نهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: هدفم در «پدربزرگ» تصویر کردن خاطراتی بود که خودم از پدربزرگم در دوران کودکی داشتم.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شیوا صادق‌اسدی با بیان این مطلب افزود: داستان «پدربزرگ» درباره دختر بچه‌ای است که پدربزرگش را از دست می‌دهد و کل فیلم درباره چگونگی مواجهه دختربچه با مرگ پدربزرگش است. هدفم تصویر کردن خاطراتی بود که خودم از پدربزرگم داشتم تا از طریق پویانمایی، خاطرات هم برای خودم وهم دیگران زنده شود.
صادق‌اسدی که عنوان بهترین فیلم تجربی جشنواره را به خود اختصاص داد درباره تکنیک کارش عنوان کرد: تکنیکم روتوسکوپی از فیلم زنده بود یعنی فیلم‌برداری زنده کردم و بعد فریم به فریم از کار خروجی گرفتم و روی آن‌ها کار کردم تا تبدیل به پویانمایی شود.
وی افزود: هدفم با ایجاد این تکنیک این بود که نتیجه پویانمایی شبیه یک کار واقعی شود. می‌خواستم به خاطراتم جنبه مستند بدهم و این کار به نوعی میان مرز واقع‌گرایی، خاطره و رویاست. دو سال قبل پویانمایی «بچه گربه» را داشتم که اولین کار حرفه‌ای من بود.
صادق‌اسدی درباره نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: فضای جشنواره پرشور و نشاط است و باعث دیده شدن کارهای ایرانی و خارجی می‌شود؛ علاوه بر این باعث آشنایی بیشتر انیماتورها با آثار برجسته خارجی می‌شود. این جشنواره به تبادل افکار و اندیشه و نقدشدن آثار کمک می‌کند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان داد.