کودکان با فعالیت تئاتر کاغذی آشنا می‌‌شوند

در کارگاه هنری و ادبی کانون در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کودکان و نوجوانان با فعالیت تئاتر کاغذی و نحوه اجرای آن آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل کانون، مربیان هنری و ادبی کانون با برگزاری کارگاه تئاتر کاغذی، کودکان و نوجوانان بازدید کننده را با این هنر آشنا می کنند.
 در فعالیت تئاتر کاغذی، کودکان داستان یا متنی را انتخاب می کنند و بعد با توجه به متن داستان، شروع به کشیدن شخصیت‌ها، با استفاده از مداد رنگی یا پاستل و... بر روی مقوا کرده و سپس با استفاده از این تصاویر شروع به اجرای نمایش می‌ کنند.
در این فعالیت کودکان با یک کارتن که از قبل آماده شده است تصاویر را به صورت ریلی در آن قرار داده و به اجرای نمایش می‌پردازند.
این فعالیت ازنظر ساخت پیچیدگی ندارد و به راحتی می‌توان در هر مکانی با استفاده از این فعالیت به اجرای نمایش بپردازند و در قالب آن در عین حال به صورت غیر مستقیم پیام‌های تربیتی و آموزشی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند.
غرفه‌ی کودک ونوجوان در سالن 24 بزرگ‌ترین پایگاه کانون در نمایشگاه است و در کنار غرفه ی دیگری در سالن شبستان در ایام نمایشگاه پذیرای بچه ها و خانواده های آن هاست.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست ‌و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت 94 در محل مصلی بزرگ امام‌خمینی (ره) تهران، با حضور در 4 بخش، محصولات و خدمات فرهنگی‌خود را ارایه می‌دهد.