کد خبر: 248736
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
روایتی از  مثنوی معنوی در «طوطی هند»

«طوطی هند» اثر حمید گروگان بر اساس کتاب مثنوی معنوی جلال‌الدین محمد بلخی، به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کتاب به قصه‌ی «طوطی و بازرگان» مولوی با روایت و نگاهی جدید پرداخته شده است.
بر اساس این خبر، کتاب «طوطی هند» در 40 صفحه رنگی با تصویرگری عبدالله حاجی‌وند آراسته شده است.
قصه‌ی این کتاب که برای گروه سنی ج (9 تا 11 سال) منتشر شده است در مورد بازرگانی است که طوطی زیبا و خوش سخنی دارد. یک روز بازرگان قصد سفر می‌کند. کسب و کارش این بود و راه و رسمش چنین بود که بار سفر می‌بست و به همراه نوکرانش به دیارهای دور می‌رفت. تجارت می‌کرد. گاه، پارچه‌ی یمنی به فارس می‌برد گاه، گوگرد فارسی به چین. آخرین شب نزد اهل خانه می‌رود و از همه می‌خواهد تا بگویند برایشان چه سوغات و ارمغانی بیاورد. هر یک خواهشی دارند و تقاضایی می‌کنند تا نوبت به طوطی می‌رسد.
طوطی زندانی شده در قفس به بازرگان گفت: چون به هندوستان رسیدی و طوطیان دیگر را آزاد و رها بر فراز درختان دیدی، به آن‌ها بگو که تو نیز طوطی داری در قفس، که بسیار دلتنگ آن‌هاست. بازرگان قول می‌دهد که چنین کند و عازم سفر می‌شود. در نزدیکی هندوستان چشمش به یک گروه طوطی می‌افتد که بر روی درختان نشسته‌اند. پس می‌ایستد و پیغام طوطی خود را به آن‌ها می‌رساند و ادامه ماجرا...
گفتنی است کتاب «طوطی هند» با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت 5هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.